معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس به تشریح تدابیر پلیس در ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف كرده است ولی تمامی کسانی که عذری دارند باید از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری كنند.
کد خبر: ۷۴۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 13 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا:كاووس محمدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس امروز، ۲۳ اردیبهشت‌ماه به تشریح تدابیر پلیس در ماه مبارك رمضان پرداخت و گفت: در ماه مبارك رمضان، نیروی انتظامی استان فارس حسب وظیفه در همراهی با مردم متدین و روزه‌دار نکاتی را اعلام می‌كند كه لازم است مدنظر شهروندان و واحدهای صنفی قرار گیرد.
وی افزود: گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف كرده است ولی تمامی کسانی که عذری دارند باید از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری كنند.
محمدی با اشاره به اینكه ساعت‌های آغاز و پایان طبخ و توزیع غذا از طریق اصناف به متصدیان مربوطه اعلام شده است، گفت: متصدیان هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌ها، فرودگاه و ایستگاه‌های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع مربوط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمت كنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس بیان كرد: فروش، عرضه و سرو مواد خوراکی و نوشیدنی و هرگونه اغذیه گرم در کلیه مکان‌های توریستی، ورزشی، تفریحی و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع است.
وی گفت: نیروی انتظامی در نزدیکی افطار و شب‌های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش خواهد كرد با حضور مأموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقا بخشد كه در این راستا همکاری مردم بسیار راهگشا خواهد بود.
محمدی افزود: یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری‌ها است، از این‌رو از شهروندان درخواست می‌شود تا ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات و در این امر نیروی انتظامی را یاری كنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس تأكید كرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف،‌ شهروندان می‌توانند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش كنند تا برابر مقررات با افراد متخلف برخورد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار