مدیر دفتر ایمنی توزیع برق شیراز گفت : با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و استفاده از کولرهای آبی لازم است شهروندان بمنظور پیشگیری از حوادث برق گرفتگی به توصیه های ایمنی عمل نمایند .
کد خبر: ۷۴۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 13 May 2019

تابناک فارس به نقل از برنا: مصطفی رییسی گفت : نصب و راه اندازی و سرویس کولر حتما توسط برقکار یا سرویس کار کولر که مهارت و تجهیزات لازم را دارد انجام گیرد و قبل از سرویس نمودن کولر حتما برق آن قطع و بی برقی آن با فازمتر تست شود.
وی افزود : اطمینان حاصل گردد که در طول مدت سرویس کولر، فردی برق آن را بصورت ناخواسته وصل نمی کند و در مسیر سیم فاز کولر بایستی فیوز نصب شده باشد.
رییسی گفت : افراد متخصص باید مسیر انشعاب برق و سیم کشی و کابلهای برق ورودی کولر را کنترل و از صحت مدار و سالم بودن کابل اطمینان حاصل نمایند و چنانچه کابل و سیم ها بخاطر آسیب فیزیکی یا تابش خورشید فرسوده شده است حتما آن را تعویض و از پیچیدن نوار چسب به دور آن خودداری گردد.
مدیر دفتر ایمنی توزیع برق شیراز ادامه داد: سیم ارت کولر را به سیم ارت منزل متصل شود و از ریختن آب با استفاده از شیلنگ یا پارچ روی پوشال ها خودداری گردیده چرا که ممکن است باعث برق گرفتگی شود.
وی گفت : قبل از هر بار دست زدن به بدنه کولر برق آن باید قطع و جهت اطمینان از بی برقی آن را با فازمتر تست شود و تحت هیچ شرایطی نباید ترمینال کولر را با دست لمس کرد زیرا ممکن است برقدار باشد و باعث برق گرفتگی شود.
رییسی افزود : حتی برقکار یا سرویس کار کولر هم به تنهایی برای سرویس کولر مراجعه نکند وحتما یک نفر بزرگسال برای مراقبت همراه وی باشد.
وی ادامه داد :احداث سیستم ارت موثر و نصب کلید محافظ جان در ساختمان می تواند تا حد زیادی از بروز حوادث برق گرفتگی جلوگیری نماید.

برچسب ها: توصیه ، ایمنی ، سرویس کولر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار