قاسم مقیمی در هفتاد ویکمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر شیراز بیان کرد: ضابطه‌های حاکم بر باغات جز تخریب و خشک شدن باغها خدمت دیگری نکرده است .
کد خبر: ۷۴۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 13 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: قاسم مقیمی در هفتاد ویکمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست وخدمات شهری شورای شهر شیراز بیان کرد: ضابطه‌های حاکم بر باغات جز تخریب و خشک شدن باغها خدمت دیگری نکرده است .

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه شهرداری در دو سال گذشته چه طرح و برنامه مدونی برای حفظ باغ‌های شیراز و بویژه قصردشت تهیه و اجرا کرده است؟ گفت: هنوز متولی اصلی باغ‌ها در شهرداری روشن نیست که آیا سازمان فضای سبز است؟ ستاد باغات است؟ یا حوزه آبادگری باغات قصردشت است؟

این عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: ضروری است متولیان و مدیران شهرداری با قاطعیت به تملک باغ‌ها روی آورند و به نگهداری و احیاء آنها بپردازند، چرا که دیگران متولیان تنها از سرسبزی و هوای آن لذت می‌برند و در برابر حفظ آن احساس مسئولیت نمی‌کنند .

مقیمی بازسازی آب انبارها و قناتها را ضروری دانست و ادامه داد: با این اقدام از ذخائر آبی بهتر استفاده می‌شود و باغداران بیشتر ازآنها متنفع می شوند .

وی خاطر نشان کرد: در اداره طراحی شهری شهرداری هیچ طرح و برنامه ملموسی در حوزه باغها دیده نمی‌شود .

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز بر جمع‌آوری علفهای هرز در باغها تاکید کرد و افزود: اگر این علفها جمع اوری نشود در تابستان احتمال آتش سوزی وجود دارد .

به گفته مقیمی با ارائه راهکار برای جمع اوری ابهای سطحی و ایجاد منبع ذخیره آب علاوه برکمک به فضای سبز، مشکل کمبود اب را نخواهیم داشت .

وی با بیان اینکه تامین آب بخش تصفیه خانه لوکال قصردشت از پیشنهادات مقیمی در کمیسیون بود، خواستار اعطای مجوز به باغداران برای احداث منبع ذخیره آب شد و گفت: می‌توان از این آبها برای آبیاری باغ‌ها استفاده کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار