رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز از بررسی اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه پارکینگ‌های سطح شهر شیراز در آینده‌ای نزدیک خبر داد .
کد خبر: ۷۴۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 13 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:نواب قائدی دوشنبه 23 اردیبشهت در نود و هشتمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز، گفت: به دلیل عدم وجود یک سیستم مدیریت متمرکز، از ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر به درستی استفاده نمی‌شود و بعضا مشاهده می‌شود که شهروندان در سطح شهر به دنبال فضای پارکینگ خالی هستند که خود مشکلات ترافیکی را به همراه دارد .

وی گفت: در این راستا اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ‌های سطح شهر، می‌تواند به تسهیل امور مدیریتی، ارائه خدمات مطلوب، راحتی مردم در استفاده از پارکینگ‌ها و مدیریت زمان برای آنها و همچنین نظارت دقیق بر اجرای مصوبات و نرخ‌گذاری‌ها بینجامد .

عضو شورای شهر شیراز در ادامه با اشاره به این که متاسفانه برخی از پارکینگ‌ها بر اساس تعرفه مصوب عمل نمی‌کنند و در حق شهروندان اجحاف می‌شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه این قضیه را بتوانیم ساماندهی کنیم در تلاش هستیم طرح سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ‌های سطح شهر اجرایی شود تا مشکلاتی که در این خصوص مردم با آن مواجه هستند مرتفع شوند .

قائدی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای سامانه مدیریت هوشمند و یکپارچه در پارکینگ‌های خصوصی نیازمند مصوبه کمیسیون نظارت سازمان صنعت و معدن است، مقرر شد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، طی نامه‌ای طرح مذکور را به سازمان صنعت، معدن و تجارت ارسال تا در کمیسیون نظارت مورد بررسی قرار گیرد .

وی همچنین با اشاره به بررسی مشکلات پارکینگ ‎ ها و لزوم هماهنگی بیشتر ارگانهای مربوطه در جهت مدیریت یکپارچه آنها، اظهار کرد: در این خصوص نیز مقرر شد کارگروهی متشکل از معاونت حمل و نقل شهرداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف فارس تشکیل و مسائل مربوط به پارکینگ‌ها را بررسی کنند .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار