رئیس اداره بیماران خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه تهیه داروی خارجی بیماران ام اس به یک چالش برای این بیماران تبدیل شده، توصیه کرد که بیماران مبتلا به این بیماری با نظر و توصیه پزشک حتی‌الامکان از داروی ایرانی استفاده کنند.
کد خبر: ۷۴۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 12 May 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:داوود حدادی  با اشاره به ارائه یکسری خدمات رایگان مانند ام آر آی یک تا دو بار در طول سال برای بیماران ام اس، گفت: داورهای مورد نیاز این بیماران در دو دسته ایرانی و خارجی تعریف شده که 95 درصد از داروی نوع ایرانی آنها توسط بیمه پوشش داده می‌شود اما 60 درصد نوع خارجی آنرا بیمه و مابقی را خود بیمار باید پرداخت کند .

وی با بیان اینکه تنها بیماران دارای بیماری تالاسمی، دیالیز، هموفیلی و ام اس مشمول بیماری خاص می‌شوند، افزود: هم‌اینک بیش از یکهزار و 700 بیمار دیالیزی، پنج هزار بیمار دارای بیماری ام‌ اس، یکهزار و 369 بیمار تالاسمی و بیش از 785 بیمار هموفیلی تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار دارند .

رئیس اداره بیماران خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، دندانپزشکی و ... در 24 بخش تالاسمی تحت پوشش این دانشگاه و بعضی از شهرستان‌های فارس برای بیماران مبتلا به این بیماری، افزود: امکانات بسیار خوبی به این بیماران در مرکز جامع بیماران تالاسمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه می‌شود که در نوع خود بی‌نظیر است .

حدادی با بیان اینکه اکثر خدمات بیماران تالاسمی رایگان است، خاطرنشان کرد: تزریق خون کاملا رایگان است اما توزیع داروهای خارجی آنها به ویژه داروی جیدنیو آزاد است و تاکنون بیمه فرانشیز آنها را نپذیرفته است .

وی اظهار کرد: داروهای داخلی این بیماران با فرانشیز کمتر از 10درصد توسط بیمار و 90 درصد توسط بیمه تامین می‌شود .

رئیس اداره بیماران خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: برای همه بیماران تالاسمی تحت پوشش این دانشگاه همانند دیگر بیماران خاص دیگر پرونده الکترونیکی تشکیل شده است .

حدادی در خصوص بیماران هموفیلی نیز بیان کرد: یک مرکز جامع در سطح دانشگاه برای این بیماران در بیمارستان شهید دستغیب شیراز مستقر شده است. داروی مورد نیاز بیماران هموفیلی با ارائه فاکتور و کاملا رایگان توزیع و خدمات پاراکلینیک به نیز مانند بیماران تالاسمی مشترک ارائه می‌شود .

وی همچنین با یادآوری این نکته که بیماران دیالیزی در شمار بیمارانی هستند که کلیه آنها از کار افتاده و نیازمند استفاده از دستگاه همودیالیز برای دفع سموم و تصفیه خون هستند، گفت: این بیماران ماهانه بیش از 10 بار باید تحت دیالیز قرار گیرند .

رئیس اداره بیماران خاص و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در حال حاضر 40 مرکز دیالیز در سطح دانشگاه و شهرستان‌ها مستقر است، عنوان کرد: خدماتی که به این بیماران رائه می‌شود، کاملا رایگان است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار