امام‌جمعه فیروزآباد گفت:ر گام اول، ایران تا دو ماه به اروپایی‌ها فرصت می‌دهد که تسلیم خواسته‌های ایران شود و چنانچه تسلیم نشدند گام‌های بعدی خود را بر می‌دارد.
کد خبر: ۷۴۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 11 May 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به بیانیه مهم شورای امنیت ملی در رابطه با تعلل اروپایی‌ها نسبت به مسئله برجام اظهار داشت: باگذشت یک سال از بیرون رفتن آمریکا از مسئله برجام و تحمل ایران برابر مشکلات ناشی از خروج آمریکایی‌ها از آن، همچنین وعده‌ اروپایی‌ها که خود عامل مهم تضعیف این معاهده شد ایران اسلامی رسماً اعلام کرد که دیگر با وضعیت موجود پایبند به رعایت بندهایی از برجام نیست.

وی افزود: شورای امنیت ملی اعلام کرد تا دو ماه نسبت به مسئله پول و نفت اقدام و چنانچه اروپایی‌ها نسبت به مشکل پول و نفت اقدام نکنند کشور ایران اورانیوم غنی‌شده را دیگر به خارج از کشور نخواهد فروخت تا جزء مواد ذخیره‌ای کشور محسوب شود.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: همچنین مسئله آب‌سنگین که قرار بوده ۱۳۰ تن تولید و مازاد آن به خارج فروخته شود از این تاریخ به بعد مازاد آن فروخته نخواهد شد و در ایران ذخیره می‌شود.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: اگر تا دو ماه کشورهای ۴+۱ تسلیم خواسته‌های برحق ما نشدند ایران دیگر نسبت به میزان تولید اورانیوم غنی‌شده و آب‌سنگین هیچ محدودیتی را نمی‌پذیرد.

وی بیان داشت: در گام اول، ایران تا دو ماه به اروپایی‌ها فرصت می‌دهد که تسلیم خواسته‌های ایران شود و چنانچه تسلیم نشدند گام‌های بعدی خود را بر می‌دارد.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اینکه دولت آمریکا و اروپایی‌ها در تلاشند با ضربه زدن به اقتصاد کشور و نادیده گرفتن برجام مقدمه تضعیف انقلاب را فراهم کنند، گفت: اعلام ضرب‌الاجل در مقابل کشورهای عضو برجام یعنی باید خود را آماده کرده و در این مسئله، دولت و امت اسلامی نیز وظیفه‌ای که بر عهده دارد انجام دهند.

وی با اشاره به وظیفه دولت تصریح کرد: کنترل قیمت‌ها، تثبیت بازار ارز به صورتی که مسئله تورم و بالا و پایین شدن آن دیده شود، ارزش قائل شدن به تولیدات داخلی، متکی نشدن صادرات نفت و در اولویت قرار دادن کالاهای صادراتی دیگر، کنترل فضای مجازی و اجازه ندادن به افراد سودجو در داخل و خارج از کشور، بالا بردن توان دفاعی کشور، کاهش دادن تعهدات برجامی در مواقع حساس و سرنوشت‌ساز و در پایان رعایت مسئله ساده زیستی و همگام بودن با مردم در تنگناهای اقتصادی از جمله وظایف دولت است.

امام‌جمعه فیروزآباد همچنین با اشاره به وظایف امت اسلامی خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام ملی و آماده شدن برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن، دقت کامل در تولید ازجمله مرغوبیت کالا در مقابل کالاهای خارجی که موردپذیرش همه قرار گیرد از جمله این وظایف است.

هاشمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسلیم شدن اسرائیل در مقابل قدرت مقاومت افزود: رژیم صهیونیستی باگذشت ۴۸ ساعت جنگ تحمیلی به مقاومت فلسطین مجبور به تسلیم و آتش‌بس شد.

وی ادامه داد: مقاومت با شلیک ۶۹۰ موشک به‌سوی اسرائیل دنیایی از آتش را بر روی ساکنین شهرک‌های یهودی‌نشین گشود به‌گونه‌ای که اسرائیل غاصب با پذیرش شرایط آتش‌بس دست از جنگ کشید.

امام‌جمعه فیروزآباد به اشاره به مواردی که اسرائیل غاصب دست به آتش‌بس و تسلیم را پذیرفت بیان داشت: توسعه مسئله صیادی به ۱۵ مایل، افزایش میزان سوخت ورودی به نیروگاه برق غزه، تسهیل در روند ورود کالاهای اساسی به نوار غزه و تسهیلات در روند صادرات، جلوگیری از تیراندازی اشغالگران به‌سوی تظاهرکنندگان مسالمت‌جو در جریان راهپیمایی روز بازگشت، توقف ترور فلسطینیان و رهبران آن‌ها توسط اسرائیل غاصب شرایطی بود که گروه‌های مقاومت در جلسه پذیرش آتش‌بس به اسرائیل غاصب تحمیل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار