استاندار فارس گفت: در شهر شیراز ۹۰ واحد مسکونی در محله‌های سعدیه، ابونصر، بلوار سرداران تعمیر شده و تا اواسط ماه رمضان کلیه واحدهای تعمیری شهر شیراز با کمک خیرین، دولت، گروه‌های جهادی و بسیج تحویل مالکان و مستأجران می‌شود.
کد خبر: ۷۴۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۴ 07 May 2019

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به آخرین اقدامات در استان فارس پس از سیل اخیر گفت: اقداماتی در قالب امداد و نجات انجام شد و گزارشات به مقامات مسئول ارائه شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون فعالیت‌های بازسازی و بازتوانی را در سطح استان در دستور کار داریم، افزود: بازتوانی در زمینه توانبخشی کسانی که آسیب‌های روحی و روانی از سیل دیده بودند را در دست انجام داریم.

استاندار فارس اظهار داشت: فعالیت‎های بازتوانی توسط بهزیستی، مراکز خیریه، دفتر امور اجتماعی استانداری انجام شد و اقدامات مطلوبی در این زمینه صورت گرفت.

رحیمی درباره بازسازی در مناطق سیلزده استان فارس نیز عنوان کرد: در این راستا یکی از اقدامات، تعمیر وسایل و ادوات خسارت دیده شامل فرش، یخچال و لباسشویی و ... بود.

وی بیان داشت: در محله سعدیه شهر شیراز، تعمیرگاه‌هایی با همکاری گرو‌های جهادی، خیرین و اصناف مربوطه استقرار دادیم تا وسایل مردم تعمیر و بازسازی شود و آن‌هایی که قابل تعمیر نبود با کمک‌های ستاد اجرایی حضرت امام، خیرین و سهمیه دوام معیشتی که دولت در اختیارشان قرار داد، تهیه شد. قسمتی از کار صورت گرفته و ما بقی هم در دست انجام است.

رحیمی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحدمسکونی در۲۱ شهرستان استان فارس از سیل اخیر آسیب دیده است که پنج هزار واحد، نیاز به بازسازی و بقیه تعمیر لازم دارند.

وی گفت: در شهر شیراز ۹۰ واحد مسکونی در محله‌های سعدیه، ابونصر، بلوار سرداران تعمیر شده و تا اواسط ماه رمضان کلیه واحد‌های تعمیری شهر شیراز با کمک خیرین، دولت، گروه‌های جهادی و بسیج تحویل مالکان و مستاجران می‌شود.

استاندار فارس عنوان کرد: با ارزیابی صورت گرفته در شهر‌ها به مساکن آسیب دیده که تشکیل پرونده دادند ۵۰ میلیون وام بابت ساخت با تسهیلات چهار درصد و همچنین ۱۲ میلیون وام بلاعوض داده می‌شود. در روستاها۴۰ میلیون وام چهار درصد و ۱۰ میلیون وام بلاعوض داده می‌شود. پرداخت وام‌ها آغاز شده است.

رحیمی درباره اراضی زراعی و باغی هم تاکید کرد: دولت مصوبه خوبی داشته است و مقداری از خسارت های‌مان تامین اعتبار شده که توسط بانک‌های عامل در حال پرداخت هستیم.

تابناک فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار