رئیس پلیس فتای استان فارس از مردم درخواست کرد برای ثبت‌نام کارت سوخت از طریق سایت‌های مجاز و رسمی اقدام کنند و فریب کلاهبرداران نخورند
کد خبر: ۷۴۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ 07 May 2019

سرهنگ حبیب‌اله رجبلی با توجه به کلاهبرداری‌های اخیر توسط مجرمان فضای سایبری، بیان کرد: طی چند روز گذشته چندین فقره پرونده با موضوع برداشت‌های غیر مجاز از حساب شهروندان به پلیس فتا ارسال شده است که رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفته است.

وی افزود: با بررسی کارشناسان این پلیس مشخص گردید قربانیان برای ثبت نام کارت سوخت وارد سایت‌های جعلی (فیشینگ) شده‌اند و اطلاعات حسابشان را در این گونه سایت‌ها در دسترس کلاهبرداران قرار داده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با توجه به کلاهبرداری‌های صورت گرفته توسط مجرمان فضای سایبری که با ترفند ارسال لینک ثبت نام کارت سوخت صورت می پذیرد، از کاربران خواست از ثبت کردن هرگونه اطلاعات شخصی در لینک‌های ارسالی ارائه شده توسط منابع ناشناس خودداری کنند و در این زمینه دقت کافی را داشته باشند.

سرهنگ "رجبلی" با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری این کلاهبرداران به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار دارد، افزود: برخی مجرمان برای کلاهبرداری اینترنتی به ارسال پنل های پیامکی با موضوع نام نویسی برای کارت سوخت روی آورده اند که می طلبد مردم هوشیار باشند و فریب این افراد را نخورند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده چنین پیامک‌هایی، برای اطمینان از صحت و سقم محتوای پیامک‌های ارسالی موضوع را از طریق منابع معتبر و رسانه ملی پیگیری کنند.

سرهنگ رجبلی در پایان از کلیه شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir در بخش ارتباطات مردمی گزارش خود را ثبت و یا با شماره تلفن 07121827804 تماس حاصل کنند.

. تابناک فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار