رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:واکنش رئیس کمیسیون امنیت مجلس به شایعه سهمیه‌بندی بنزین و تکذیب آن/اینستاگرام پیام تبریک عارف به فرمانده کل سپاه را حذف کرد/مولاوردی: گفت و گوی ملی راه برون رفت از مشکلات فعلی است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۴۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷ 03 May 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
واکنش رئیس کمیسیون امنیت مجلس به شایعه سهمیه‌بندی بنزین و تکذیب آن

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شامگاه چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشت: امروز انتشار و تکذیب خبر سهمیه بندی بنزین مصداق روشنی از ضعف اطلاع رسانی دولت بود. بعید می‌دانم این بازی با احساسات مردم توسط بخشی از دولت اتفاقی و سهوی باشد.
 
ممنوعیت افزایش قیمت اقلام پرمصرف ماه رمضان 

نایب‌رئیس اتاق اصناف کشور:با تصمیم دولت، صادرات خرما با هدف تثبیت قیمت آن در ماه رمضان ممنوع اعلام شد. سازمان تعزیرات حکومتی برای کنترل شرایط بازار عرضه کالاها، طبق دستورالعمل‌های کشوری گشت‌های نظارتی ویژه خود را هم‌اکنون آغاز کرده است. /تسنیم
 
رد رئیس فدراسیون فوتبال را در هلند زدند!

فدراسیون فوتبال همچنان اعلام می‌کند مذاکرات با مربیان خارجی ادامه دارد. به تازگی داورزنی معاون وزارت ورزش هم اعلام کرده به زودی سرمربی جدید ایران اعلام می‌شود. ▫️در همین حال خبر می‌رسد مهدی تاج در هلند دیده شده و با یکی از مربیان هلندی مذاکره داشته است. ▫️همچنین خبر رسیده او سفری به ترکیه داشته تا مراحل درمانی اش را در آنجا سپری کند. او سال گذشته در ترکیه دچار عارضه قلبی شد و ظاهرا دوباره به همان بیمارستانی رفته که در آن بستری بود.
 
اینستاگرام پیام تبریک عارف به فرمانده کل سپاه را حذف کرد

اینستاگرام در ادامه تبعیت از سیاست آمریکا، پیام تبریک عارف به فرمانده کل سپاه را حذف کرد. شبکه اجتماعی اینستاگرام پست تبریک محمدرضا عارف به سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه را حذف کرد.عارف چند روز گذشته و پس از انتصاب سرلشکر سلامی به فرماندهی کل سپاه، پیام تبریکی را برای وی صادر کرد که در رسانه‌ها و صفحات شخصی وی منتشر شد. اینستاگرام پیش از این و در تبعیت از فرمان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر قراردادن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی، همچنین صفحات منتسب به برخی از فرماندهان سپاه و پست‌های برخی از شخصیت‌ها که در حمایت از سپاه بود را حذف کرده بود.

مولاوردی: گفت و گوی ملی راه برون رفت از مشکلات فعلی است

دبیرکل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان، تنها راه برون رفت از وضعیت موجود را باز کردن باب گفت و گوی ملی و نشان دادن عزم ملی برای خروج از انسداد سیاسی دانست و بر مسئولیت مضاعف نخبگان و اراده مسئولان در تحقق این وضعیت تاکید کرد.شهیندخت مولاوردی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان در استان البرز با بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود از وضعیت موجود کشور و جریان اصلاح طلبی، ضمن دعوت به انسجام و هم افزایی با جریان های سیاسی همسو در استان؛ بر لزوم پرهیز از دامن زدن به فضای یاس و پمپاژ ناامیدی در جامعه تاکید کرد.
 
کمیته ضدتحریم در مجلس تشکیل شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا ادعا دارد که فروش نفت ایران را به صفر می‌رساند که ما نیز متقابلاً کمیته ضدتحریم را تشکیل دادیم و رصد می‌کنیم. محمدرضا پورابراهیمی امروز در نخستین همایش ملی و نمایشگاه رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهاد‌های اجتماعی که با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه های‌تک کرمان برگزار شد اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در اقتصاد کشور بحث صادرات غیرنفتی است. وی با بیان اینکه در قوانین برنامه به سرفصل صادرات غیرنفتی تأکید و در بودجه نیز دیده شده است گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد حجم تجارت ما با کاهش روبه‌رو بوده و در سال ۹۸ باید جبران شود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه "تراز بازرگانی ایران همواره مثبت است و حجم تجارت ما در صادرات و واردات کاهش پیدا کرده است" افزود: تقریباً ۴۴ میلیارد دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال قبل حدود ۷.۵ درصد کاهش صادرات داشته‌ایم. وی با بیان اینکه استان کرمان یک استان صادراتی است و محصولات کشاورزی و معدنی زیادی از کرمان صادر می‌شود عنوان کرد: شرکت دانش‌بنیانی در کرمان داریم که در صادرات استان رتبه اول را دارد. پورابراهیمی با عنوان اینکه "در واردات استان کرمان نیز عمده واردات ما قطعات خودروسازی است که در این زمینه هم واردات استان زیاد است" گفت: عدم بازاریابی مناسب برای کالا‌های صادراتی و وارداتی و معرفی محصولات ایرانی در کشور‌های همسایه یک چالش در حوزه تجارت کشور است.
 
رئیسی: نباید بگذاریم فساد در جمهوری اسلامی لانه کند

رئیس قوه قضاییه گفت: به هیچ عنوان نباید بگذاریم که فساد در جمهوری اسلامی لانه کند و قطعاً در گام دوم انقلاب باید در این زمینه اقدامات مؤثری انجام شود.
 
اصولگرا نیستم روحانی هم اصلاح‌طلب نیست

دلاوری در این زمینه که آیا، چون در کیهان می‌نوشتید اصولگرا هستید و اگر انتقادی از روحانی می‌کنید به همین خاطر است نه نگاه انتقادی، تصریح کرد: فلش بکی به دوران آقای احمدی نژاد بزنیم که به عنوان اصولگرا شناخته می‌شد و «صرفا جهت اطلاع» اولین برنامه تلویزیونی بود که نقد جدی به احمدی‌نژاد می‌کرد. اگر این فرضیه درست باشد پس این موضوع کجا قرار می‌گیرد؟ از سوی دیگر به نظر من آقای روحانی اصلاح طلب نیست، یک مزیت سیاسی بینابین دارد، گذشته اصلاح طلبی هم نداشته است و اصلاح طلبان هم او را جزو خودشان نمی‌دانند؛ بنابراین انتقاد به او انتقاد به اصلاح طلبی نیست. انتقاد به خودرو چه ربطی به اصلاح و اصول دارد.
 
کیانوش‌راد: آمریکا آمادگی جنگ با ایران را ندارد
 
عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران در ادامه، با بیان اینکه بحران ایران و آمریکا مسائل متعددی را در خود دارد، گفت:، اما آیا تصمیمات ترامپ از منطقی عقلانی از نظر سیاست‌ها و منافع آمریکا برخوردار است یا نه؟ آیا ترامپ به دنبال معامله با ایران است یا خیر؟ تهدید‌های ترامپ تا چه حد می‌تواند عملیاتی شود؟ آیا تهدید‌ها صرفاً خوراکی برای تبلیغات انتخاباتی ترامپ و جلب مالی حمایت‌های اسرائیل و برخی سران کشور‌های عربی است یا نه؟ آیا احتمال وقوع جنگی میان ایران و آمریکا متصور است یا خیر؟ او ادامه داد: اگر پاسخ به احتمال وقوع جنگ میان آمریکا و ایران منتفی باشد، که به نظر می‌آید منتفی است، آنگاه می‌توان به فهمِ اهداف نهایی ترامپ نزدیک‌تر شد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: از نظر آمریکا، ایران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، تهدیدی برای هم‌پیمانان اسرائیلی و عربستانیِ آمریکا در منطقه تصور می‌شود. آمریکا همواره در وهله نخست، خود را حامی امنیت اسرائیل و سپس کشور‌های تولیدکننده نفت مطمئن برای خویش دانسته است. کیانوش‌راد با اشاره به لزوم تغییر در سیاست‌های ایران در منطقه، تاکید کرد: تجدید نظر منطقی و واقع‌بینانه ایران در سیاست‌های منطقه‌ای می‌تواند نقطه عطفی در کاهش فشار‌ها و تهدیدات رو به افزایش آمریکا باشد.
 
جزئیات جدید از نفتکش ایرانی در بندر عربستان
 
شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: یک نفتکش ایرانی به علت نقص فنی در دریای سرخ و از کار افتادگی موتور به بندر جده عربستان به عنوان نزدیک‌ترین بندر ایمن هدایت شد.صبح روز سه شنبه (۱۰ اردیبهشت ۹۸) حدود ساعت هشت و ۳۵ دقیقه به وقت ایران یکی از کشتی‌های ناوگان این شرکت که در دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت بود به علت آبگرفتگی موتورخانه به ناچار از ادامه مسیر بازماند که بلافاصله با هدایت کمیته اضطرار شرکت و تدابیر لازم از سوی پرسنل، کشتی در وضعیت با ثبات قرار گرفت و به هیچ یک از پرسنل آسیبی وارد نشد.بروز نقص فنی در این نفتکش، موجب آبگرفتگی موتورخانه و به تبع آن از کار افتادن موتور شد.تمامی ۲۶ خدمه این کشتی نفتکش در سلامت کامل هستند و به منظور رفع مشکل و انجام اقدامات لازم، کشتی با هماهنگی مقامات مربوطه به بندر جده عربستان به عنوان نزدیک‌ترین بندر ایمن هدایت شد.بر اساس این گزارش، خبر‌های منعکس شده در خصوص آلودگی زیست محیطی و نشت محموله کشتی کذب محض است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار