جاذبه‌های دیدنی شیراز و مکان‌های توریستی شیراز در دنیا بی‌نظیر بوده و حتما توصیه می‌شود. در این مطلب ما به شما جاهای دیدنی شیراز را که در بهار می‌توانید بازدید کنید معرفی می‌کنیم.
کد خبر: ۷۳۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱ 29 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: بنا بر اعلام سیری در ایران، آثار تاریخی شیراز بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشانند، پس در سفرتان به شیراز حتماً و حتماً بازدید از آنها را در برنامه خود بگنجانید.

 

تخت جمشید

تخت جمشید یکی از جاهای دیدنی شیراز در بهار است که توصیه می‌کنیم حتماً یکبار به آن سفر کنید. آثار تاریخی و باستانی تخت جمشید در نزدیکی شهر مرودشت و در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

یونانیان به آن پرسپولیس می‌گفتند و در ایران قدیم نیز به آن پارسه و چهل منار گفته می‌شده است. پارسَه یا تخت جمشید یکی از شهرهای باستانی ایران است که سالیان سال پایتخت هخامنشیان بوده است. اسکندر مقدونی سردار یونانی به ایران حمله کرد و این مکان را به آتش کشید.

سیری در ایران

 

مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک شیراز به دلیل نورهای رنگارنگی که از پشت شیشه‌های رنگی آن در طول روز به داخل آن می‌تابد شهرتی جهانی دارد. مسجد نصیرالملک یکی از ده مسجد زیبای دنیاست، ورودی اصلی مسجد از کاشی هفت رنگ با تزئینات گل سرخ و گل زنبق شیراز پوشیده شده است.

 

 

 

حافظیه

شمس‌الدین محمد حافظ ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان‌الغیب از مشهورترین شعرای تاریخ ایران‌زمین در سال ۷۲۶ قمری در شیراز به دنیا آمد.

اطلاعات چندانی از خانواده و اجداد خواجه حافظ در دست نیست و ظاهراً پدرش بهاالدین نام داشته و در دوره سلطنت اتابکان فارس از اصفهان به شیراز مهاجرت کرده است.

 

سعدیه

شیخ مصلح‌الدین مشرف بن عبدالله مشهور به سعدی شیرازی در حدود سال‌های ۵۷۱ تا ۶۰۶ هجری قمری به دنیا آمد و در حدود سال‌های ۶۹۰ تا ۶۹۵ درگذشته است. درباره نام و نام پدر شاعر و همچنین تاریخ تولد سعدی اختلاف بسیار است.

سعدی در شیراز پا به هستی نهاد و هنوز کودکی بیش نبود که پدرش درگذشت. پس از تحصیل مقدمات علوم از شیراز به بغداد رفت و در مدرسه نظامیه به تکمیل دانش خود پرداخت.

 

بازار وکیل شیراز

بازار وکیل شیراز یکی از مشهورترین بازارهای سنتی و تاریخی ایران و یکی از جاهای دیدنی شیراز است. این بازار به فرمان کریم‌خان زند ملقب به وکیل‌الرعایا در سال‌های (۱۱۷۲-۱۱۹۳ ه. ق) ساخته شد. بازار وکیل در مرکز شهر شیراز (شرق میدان شهدا) قرارگرفته است و مسجد و حمام تاریخی وکیل نیز در کنار این بازار قرار دارند. معماری این بنا برگرفته از بازار قیصریه لار و بازارچه بلند اصفهان است اما عرض بازار وکیل بیش از سایر بازارهاست.

سایت سیری در ایران با تجربه و سابقه ۸ ساله در معرفی جاهای دیدنی ایران توانسته است تاکنون در حدود ۲۳ هزار جاذبه گردشگری ایران را شناسایی و معرفی کند. امیدواریم هموطنان عزیز با آشنایی کامل از مقاصد گردشگری به سفرهای داخلی مراجعت کنند.

Image result for ‫بازار وکیل شیراز‬‎

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار