هاشمی‌زاده افزود: این اقدام به این معنا خواهد بود که تنگه هرمز یا به روی همه بازخواهد بود و یا این‌که هیچ احدی از کشورهای منطقه حق صدور و انتقال نفت از منطقه را نخواهد داشت.
کد خبر: ۷۳۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 26 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به اعدام ۳۷ نفر از شیعیان توسط دولت سعودی به جرم فعالیت تروریستی در این کشور اظهار داشت: عربستان وهابی به دنبال کردن سه موضوع اعم از همسویی با آمریکا در بحرانی کردن منطقه حساس آسیا به‌ویژه کشورهای همسایه، قدرت‌نمایی پوشالی دولت وهابی بدین مضمون که به اوضاع سیاسی عربستان مسلط بوده درحالی‌که اوضاع داخلی عربستان و سیاست خارجی این کشور به‌شدت تحت تأثیر حرکت‌های مذبوحانه تروریستی این کشور است و سوم میدان دادن به گروه‌های تروریستی و تشویق آن‌ها به ادامه فعالیت خرابکاری در منطقه که به خواست خدا همه این توطئه‌ها نقش بر آب خواهد شد بوده است.

وی افزود: تاریخ آمریکا از بدو تأسیس با حمله به کشورها آغازشده و دهم اردیبهشت‌ماه سالروز پیروزی کشور ویتنام بر آمریکای فتنه‌گر که در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط رئیس‌جمهور وقت آمریکا دستور خروج ۲۰۰ هزار نفر از ارتش آمریکا از ویتنام را صادر کرد، است.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: به‌جرئت می‌توان گفت باگذشت ۲۴۰ سال از تأسیس کشور آمریکا این کشور فقط ۱۶ سال با کشورهای دیگر جنگ نداشته است.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: اما در اغلب سال‌ها ارتش این کشور و دولت‌های نابخرد این محدوده جغرافیایی دائم در حال غارت کشورهای ضعیف و جنگ با آن‌ها بوده است.

وی بیان داشت: آمریکا در این جنگ‌های حساس با رسوایی تمام از صحنه سیاسی و نظامی با شکست خارج‌شده که جنگ با ویتنام، عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، یمن ازجمله جنگ‌هایی بود که آمریکا در آن با خفت زمین‌گیر شده است.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث سیل در کشور ابراز داشت: با توجه به این‌که سه استان کشور گرفتار مسئله سیل و بلایای طبیعی در این فصل از سال شده به فرموده مقام معظم رهبری در این حوادث به دنیا ثابت شد صاحبان اصلی انقلاب، مردم، سپاه، روحانیت، بسیج و ارتش بوده که در صف مقدم به سیل‌زدگان کمک‌رسانی کردند.

هاشمی‌زاده گفت: در این حوادث بخش‌های مهمی از القائات دشمن علیه نهادهای انقلابی خنثی شد و امت اسلامی دریافتند که نهادها و چهره‌های شاخص انقلاب در هر حادثه دل‌خراش در کنار و همراه مردم ایستاده‌اند که جا دارد از جوانان انقلابی، روحانیت همیشه درصحنه، سپاه، ائمه جمعه سراسر کشور به‌ویژه امت اسلامی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر پایان مهلت شش‌ماهه مجوز خرید کشورها از نفت ایران و عدم تمدید این مهلت خاطرنشان کرد: دولت تروریستی آمریکا بداند اگر چنانچه ایران نتواند نفت خود را در بازار جهانی به فروش برساند، هیچ کشوری قادر نخواهد بود نفت خود را از خلیج‌فارس صادر کند.

امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: تنگه هرمز که یکی از تنگه‌های مهم آبی جهان که سهم بسزایی در صادرات نفت منطقه دارد قطعاً به دست سپاه پاسداران کنترل خواهد شد.

هاشمی‌زاده افزود: این اقدام به این معنا خواهد بود که تنگه هرمز یا به روی همه بازخواهد بود و یا این‌که هیچ احدی از کشورهای منطقه حق صدور و انتقال نفت از منطقه را نخواهد داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار