با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، خیابان غذا همزمان با لیالی ماه مبارک رمضان در شیراز راه اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰ 24 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: طرح جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در هشتاد و یکمین جلسه علنی این شورا، مبنی بر راه اندازی خیابان غذا در شب‌های ماه مبارک رمضان از نیمه اول ماه، با قید دو فوریت تصویب شد.

سولماز دهقانی رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز گفت: با توجه به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و به منظور استفاده از این ظرفیت و رویداد مذهبی به منظور ایجاد فضای شادی، نشاط و تحرک شهروندان روزه‌دار شیرازی و معرفی ظرفیت‌های خوراکی شهر شیراز و همچنین فراهم کردن امکان زیست شبانه در شهر، این طرح با دوفوریتی با قید سه بند ارائه شد.

وی افزود: اولویت با ارائه غذا‌های سنتی و سالم، جایگزین کردن ظروف گیاهی قابل بازیافت به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و برگزاری مراسم و آیین‌های فرهنگی، مذهبی همزمان با اجرای خیابان غذا در این بند‌ها قیدشده است.

دهقانی اظهار کرد: اجرای این طرح به صورت ازمایشی می‌تواند گام موثری در راستای ارزیابی فضای شهر‌ی شیراز در خصوص ایجاد خیابان‌های غذا باشد.

به گفته رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز، این طرح مشروط به مشروط بر دریافت مجوز‌های قانونی از مراجع ذیصلاح از سوی شهرداری، نداشتن بار مالی برای شهرداری، انتخاب خیابان و تامین امنیت مکان از سوی شهرداری اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار