استاندار فارس با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: بانک ها به عنوان یکی از گردانندگان اصلی اقتصاد کشور می توانند با یافتن راهکارهای عملیاتی در رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی اثرگذاری جدی داشته باشند.
کد خبر: ۷۳۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 24 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عنایت الله رحیمی، روز چهارشنبه در دیدار با مدیر عامل بانک صنعت و معدن در شیراز افزود: باید بررسی شود تا واحدهایی که امکان بازگشت آنها به چرخه تولید وجود دارد با نگاه ویژه مورد حمایت قرار گیرند چرا که هر یک از این واحدهای تعطیل شده اگر بنا باشد مشابه آنها از ابتدا تاسیس و راه اندازی شوند هزینه ای به مراتب بیش از راه اندازی مجدد آنها دارد.
وی، با اشاره به نامگذاری سال 98 به نام سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: بانک ها به عنوان یکی از گردانندگان اصلی اقتصاد کشور می توانند با یافتن راهکارهای عملیاتی در رونق تولید و بهبود شرایط اقتصادی اثرگذاری جدی داشته باشند.
او اظهار داشت: همچنین بانک ها به عنوان بنگاه های اقتصادی باید ضمن در نظر گرفتن سود و زیان از بازگشت تسهیلاتی که در اختیار متقاضیان قرار داده اند اطمینان حاصل کنند.
استاندار فارس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و تلاطم های موجود، بانک ها باید در همه بخش ها از جمله بنگاه های اقتصادی از اصول همیشگی برای دریافت سود به اندازه گذشته، با ایثار و از خودگذشتگی گذر کنند.
رحیمی، با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنایع تبدیلی و معدنی افزود: هر یک از این توانمندی ها زمینه ای مناسب برای اقدامات اقتصادی است که با حمایت بانک صنعت و معدن به بهره وری و ایجاد ارزش افزوده و به تبع بهبود وضعیت اقتصادی می انجامد.
وی ادامه داد: طی سال های گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید، صنایع مختلفی در فارس مستقر شدند که ضرورت دارد این صنایع مورد حمایت قرار گیرند.
او تصریح کرد: قطعا حمایت بانک صنعت و معدن از تولید در این صنایع؛ ایجاد اشتغال، بهره وری اقتصادی و در نهایت گذر از تنگناهای ایجاد شده در عرصه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.
استاندار فارس گفت: مدیریت ارشد این استان برای همکاری با بانک صنعت و معدن جهت انجام هرگونه سرمایه گذاری از سوی این بانک آمادگی دارد.
رحیمی افزود: از آنجا که امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و در شرایط جنگ نیز استفاده از فرمول ها و روش های معمول پاسخگو نیست، باید روش هایی متناسب با این شرایط ویژه تدوین و عملیاتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار