دیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به جمعیت ملخ در استان هرمزگان و احتمال هجوم ملخ‌ها به داراب، مرز این شهرستان سم‌پاشی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ 24 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حمید دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که مبارزه مذکور در سطح ۲ هزار هکتار و در تاریخ ۵ اردیبهشت صورت می‌گیرد، افزود: سم و یک فروند هواپیمای سم‌پاش مورد نیاز از استان فارس تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون جمعیت ملخ درشهرستان‌های زرین‌دشت، لار، خنج و داراب به سطح مبارزه رسیده که در شهرستان‌های لار و زرین دشت مبارزه انجام شده و در حال حاضر جمعیت ملخ زیر آستانه زیان اقتصادی است و در شهرستان‌های خنج و داراب همچنان مبارزه ادامه دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که خوشبختانه در حال حاضر ملخ به مزارع و باغ‌های این استان خسارت وارد نکرده است، یادآورشد: در استان فارس تاکنون مبارزه در سطح ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار مبارزه صورت گرفته که از این سطح ۵۰۰ هکتار به صورت هوایی و مابقی به صورت زمینی انجام شده است.

دبیری افزود: علاوه برشهرستان‌های مذکور، کارشناسان حفظ نباتات در شهرستان‌های کازرون، ممسنی، فراشبند، رستم، لامرد ومهر در حال آماده باش هستند از این رو تقاضا می‌شود عموم جامعه در صورت مشاهده جمعیت ملخ به سامانه ۱۳۱ و یا به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که ملخ‌های آلوده به سم خطرناک و مضر است، هشدار داد: از خرید و مصرف هر گونه ملخ مرده توسط دلالان و سودجویان جدا خودداری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار