جمالی نوبندگانیدر ادامه با اشاره به تاکید پمپئو درباره ارتباط عراق و کشورهای عربی،تاکید کرد:"پمپئو" می خواهد از این شرایط سوءاستفاده می‌کند؛اینکه از عراق بخواهد با کشورهای عربی ارتباط خوبی داشته باشد،نیت خیری در حرف های پمپئو نیست.
کد خبر: ۷۳۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 24 April 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به تماس تلفنی پمپئو با نخست‌وزیر عراق گفت:اتفاقاً ما هم از روابط خوب عراق با کشورهای عربی،استقبال می‌کنیم.

نماینده مردم فسا در مجلس،افزود:حدود دوهفته پیش در دیداری با "محمدالحبوسی" رئیس پارلمان عراق، به وی گفتم که ما حتما از روابط خوب شما با کشورهای همسایه عراق حمایت می‌کنیم؛این حق شماست.هم طور که خواهان روابط خوب و برجسته عراق با ایران هستیم،سیاست جمهوری اسلامی همیشه همین بوده است.


نیت خیری در اظهارات پمپئو نمی بینیم

جمالی نوبندگانی در ادامه با اشاره به تاکید پمپئو درباره ارتباط عراق و کشورهای عربی،تاکید کرد:"پمپئو" می خواهد از این شرایط سوءاستفاده می‌کند؛اینکه از عراق بخواهد با کشورهای عربی ارتباط خوبی داشته باشد،نیت خیری در حرف های پمپئو نیست.

وی با اشاره به جنایات داعش در کشور عراق و حمایتهای آمریکا و سعودی،مطرح کرد:اگر نیت آمریکا خیر بود،نمی خواستند توسط تروریست‌هایی که حمایت کننده آنها عربستان ،برخی کشورهای عربی منطقه و کشورهای همسایه،عراق را تجزیه کنند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه وجود همسایگان خوب ما یکی از راه‌های ناکامی آمریکا در تحریم ها هستند،تصریح کرد:منظور پمپئو این بوده که شما با عرب ها خوب باشید و از ایران بِبرید،این سیاست عراق نیست.

عضوهیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:ریاست جمهوری و نخست وزیر عراق به ایران سفر کرده اند و دولت عراق این سیاست را مردود اعلام کرد؛قطعا ما با کشور عراق در منطقه دوستان خوبی هستیم و روابط تجاری بسیار بالایی داریم و مردمان این دو کشور اشتراکات فرهنگی بسیاری با هم دارند؛برخی از مناطق خوزستان زبان،مذهب و فرهنگ مشترک دارند و امیدواریم با سیاست های خوبی که هر دو طرف دارند،توطئه آمریکا را خنثی خواهند کرد.

به گزارش خانه ملت؛"پمپئو" وزیرامورخارجه آمریکا تلفنی با نخست‌وزیر عراق گفت‌وگو کرد و خواستار روابط نزدیک این کشور با همسایگان عرب شد. گفت‌وگوی تلفنی پمپئو با "عبدالمهدی" ساعاتی پس از اعلام لغو معافیت کشورهای واردکننده نفت ایران از تحریم‌های آمریکا علیه ایرانیان انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار