رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پیگیری برای راه‌اندازی فروشگاه‌های سبز در استان برای تامین سلامت غذایی مردم خبر داد.
کد خبر: ۷۳۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 23 April 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: علی بهادر ظهر امروز همزمان با سومین روز از هفته ملی سلامت در جمع اصحاب رسانه فارس اظهار داشت: مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت است.

وی گفت: با گذار از مرحله شیوع بیماری‌های عفونی اکنون با مرحله شیوع بیماری‌های غیرواگیر به ویژه در مناظق شهری مواجهیم که در این زمینه تغذیه و تحرک نقش بسیار موثری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: ایران اکنون با توسعه زمینه‌های پوشش همگانی سلامت در تمامی مناطق کشور کوشیده تا با مهار بیماری‌ها زمینه‌های دسترسی عادلانه‌تر به خدمات سلامت را فراهم کرده و به نحو موثری در این زمینه گام بردارد.

وی در ادامه بر مسائلی نظیر ضرورت افزایش فضاهای سبز، محیط‌های ورزشی، توسعه محیط مدارس در راستای افزایش تحرک و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از کم تحرکی در جامعه تاکید کرد و این امر را موجب ارتقای سلامت برشمرد.

بهادر در پاسخ به پرسشی در باره تامین سلامت و امنیت غذایی مردم استان، از پیگیری برای راه‌اندازی فروشگاه‌های سبز، آموزش به کشاورزان برای استفاده از سم‌های مجاز و همچنین ممنوعیت استفاده از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای مواد غذایی گرم با همکاری‌های بین بخشی با دیگر سازمان‌ها اشاره کرد.

عبدالرسول همتی نیز هفته ملی سلامت را فرصتی مغتنم برای سیاستگذاران و دست اندرکاران این حوزه برشمرد تا با تاکید بر موضوع محوری سلامت و اطلاع‌رسانی در این زمینه، مردم را از اهمیت توجه به سلامت خود آگاه ساخته و همچنین سیاست‌های موجود را بازنگری کنند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه دسترسی به خدمات سلامت تنها به معنای توسعه مراکز نیست، افزود: در کنار گسترش زیرساخت‌های خدمت‌رسانی باید فرهنگ «خودمراقبتی» را نیز در جامعه توسعه دهیم.

همتی با اشاره به تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تحقق هدف دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، از نزدیک شدن به هدف پوشش100 درصدی دسترسی آسان همه مناطق به خدمات این حوزه خبر داد و گفت: به ویژه با کمک برنامه پزشک خانواده، توانستیم به موفقیت‌های بیشتری در این زمینه دست یابیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از خانه‌های بهداشت عشایری به صورت سیار با حضور وزیر بهداشت گفت: تا پایان سال نیز تعداد این خانه‌های بهداشت به 48 مورد می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار