القاصی مهر بیان کرد: نداشتن درک درست از منابع بانک‌ها باعث ایجاد تنش میان تولید کنندگان و بانک‌ها شده است.
کد خبر: ۷۳۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳ 22 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:علی القاصی‌مهر در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز گفت: مسایل اقتصادی به‌ویژه در حوزه تولید و صنعت از دغدغه‌های اصلی و مطالبات مردم در سال‌های اخیر است.

رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه با افرادی که بخواهند در این فضا سوء‌استفاده کنند برخورد می‌شود، افزود: ماموریتی برای مجموعه قضایی در قالب ستاد استانی و ملی تعریف شده که اعضا ستاد استانی وظیفه دارد این فعالیت‌ها و اقدامات را پیگیری کند.

القاصی مهر با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری این استان تشکیل شده، افزود: در این ستاد مقاومتی پرونده‌های تشکیل شده و به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد واحدهای تولیدی که دارای مشکل هستند و پرونده قضایی ندارند به این دبیرخانه مراجعه و در آنجا مورد بررسی دقیق و متناسب با نوع پرونده راهکار قانونی برای رفع آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه ما بررسی تک‌تک پرونده‌های تولیدی و رسیدگی به آنها است و پرونده‌های تولیدی و صنعتی که حاکی از نقص قوانین از دستگاه ها و نهاده‌ها باشد و پرونده قضایی ندارند ورود این دستگاه قضایی باعث رفع آن مشکل واحد تولیدی شود ورود پیدا می کنیم.

رییس کل دادگستری استان فارس از تشکیل ستاد ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های واحدی های تولیدی و صنعتی در استان خبرداد و گفت : با تشکیل این ستاد پرونده‌های واحدهای تولیدی توسط قضات به صورت دقیق و بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه منابع بانک ها باید در اختیار تولید قرار گیرد، گفت: در اختیار قرار گرفتن منابع بانک‌ها به مقوله تولید سبب می‌شود که جامعه با کمترین مشکلات مواجه شود

القاصی مهر بیان کرد: نداشتن درک درست از منابع بانک‌ها باعث ایجاد تنش میان تولید کنندگان و بانک‌ها شده است.

القاصی مهر با اشاره به اینکه بسیاری از افراد بدون توجه به چرخه تولید کشور تنها منافع شخصی خود را در نظر می گیرند، افزود: توجه و مهم بر شمردن مقوله تولید سبب می‌شود که بسیاری از گرفتاری هایی که گریبان جامعه، صنعتگر، تولید کننده و... را گرفته حل شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان همواره می کوشد تا بر تصمیماتی که مسئولان اتخاذ می‌کنند نظارت داشته باشد ادامه داد: این در حالی است که دستگاه قضایی بخشی از این کار را به صورت مستقیم و بخشی دیگر را به صورت غیر مستقیم و توسط متولیان زیربط انجام می دهد.

رییس کل دادگستری استان فارس افزود: اگرچه گرفتاری‌هایی که امروزه به واسطه تولید برای ما ایجاد شده است بعد امنیتی پیدا کرده بنابراین توجه به تولید سبب حل شدن این موضوعات می شود.

به گفته وی عملی دیده نشدن و عدم مدیریت موضوع تولید در سطح کشور باعث می‌شود که در آینده ای نه چندان دور با چالشهای امنیتی مواجه شویم.

وی بابیان اینکه موضوع کامیونداران در سال گذشته سبب ایجاد اخلال‌های جاده‌ای و نا امنی برای مردم شد ادامه داد: این در حالیست که ریشه اصلی این مشکلات در بخش تولید است بطوریکه حل نشدن موضوع تولید لاستیک در داخل کشور از مهم ترین دلاتیل بروز این اتفاق محسوب می شود.

القاصی مهر با بیان اینکه خروجی فعالیت های سالم اقتصادی امنیت را در جامعه ایجاد می کند گفت: نگاه مجموعه قضایی استان فراتر از حل و گشایش مشکلات واحدهای تولیدی است طوری‌که دستگاه قضایی استان برای حمایت از فعالیت‌های سالم اقتصادی در چارچوب قوانین با افراد سودجو و سوء‌استفاده برخورد می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر رونق و حرکت چرخ واحدهای تولیدی یکی از موضوعات مهم برای بانک‌های استان است چراکه رونق واحدهای تولیدی سبب ایجاد سرمایه و پول می‌شود.

القاصی‌مهر با اشاره به برخی مشکلات واحدهای صنعتی درباره معوقات بانکی ناشی از اعمال سود مرکب نیز گفت: اگر چنین مواردی خلاف موازین شرع و قانون تشخیص داده شود براساس قانون ورود خواهیم کرد تا از تضییع حقوق تولید کنندگان، جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار