استاندار فارس گفت: با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید بیان کرد: دستگاه های اجرایی و بانک ها باید اهتمام ویژه ای به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی که به ایجاد اشتغال و رونق تولید می انجامد داشته باشند.
کد خبر: ۷۳۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹ 22 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی، دوشنبه در شورای هماهنگی بانک های استان در شیراز افزود: شرط تداوم توان بانک ها برای پرداخت تسهیلات نیز دریافت مطالبات و معوقات است و اگر تسهیلات بازگردانده نشود توان بانک ها بسیار کاهش خواهد یافت.
وی ادامه داد: البته با توجه به شرایط اقتصادی، برخی واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه شده اند که همین مساله باعث شده در بازپرداخت تسهیلات دریافتی دچار مشکل شوند.
رحیمی اضافه کرد: برخی واحدهای تولیدی نیز به رغم اینکه توان بازپرداخت تسهیلات دریافتی و مطالبات بانک ها را دارند از این کار خودداری می کنند که این مساله قابل قبول نیست و باید نسبت به پرداخت مطالبات بانک ها اقدام کنند.
استاندار فارس افزود: بانکها باید تسهیلات را در اختیار بخش هایی قرار دهند که بازگشت سرمایه به دنبال داشته باشد.
رحیمی نسبت منابع به مصارف را در برخی بانک ها پایین دانست و ادامه داد: بانک ها باید با انجام برنامه ریزی نسبت به اصلاح این روند اقدام کنند.
وی ضمن تاکید بر لزوم تقویت سیستم نرم افزاری و سخت افزاری بانک های استان در مقابل تهدیدات سایبری افزود: قبل از بروز هرگونه مشکل و ایجاد اختلال باید پیش بینی های لازم انجام شود.
رحیمی گفت: مدیران بانک های عامل باید در مقابل حملات احتمالی سایبری با حساسیت برخورد کنند و نسبت به این مساله و تهدیدات آن آمادگی داشته باشند تا غافلگیر نشوند.
وی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید بیان کرد: دستگاه های اجرایی و بانک ها باید اهتمام ویژه ای به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی که به ایجاد اشتغال و رونق تولید می انجامد داشته باشند.
استاندار فارس، همچنین از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان که منجر به کسب رتبه نخست در این زمینه در کشور شد قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار