عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد مسدود کردن حساب شبکه های خبری پرس تی وی و هیسپان تی وی در یوتیوب خلاف قوانین بین المللی و تلاش برای جلوگیری از صدای رسانه های مستقل و آزادی خواه است.
کد خبر: ۷۳۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 21 April 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود گودرزی در واکنش به مسدود کردن حساب رسمی شبکه های خبری پرس تی وی و هیسپان تی وی در یوتیوب به بهانه «نقض سیاست های گوگل»، گفت: آمریکایی ها تلاش می کنند از هر طریقی با اعمال فشار جلوی صدای آزادی خواهی رسانه های مستقل را بگیرند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: در واقع امروزه اکثر رسانه های دنیا تحت تاثیر سیاست های ایالات متحده هستند از این رو مشاهده می شود که افکار عمومی دنیا به خوبی از اقدامات ضدبشری و خلاف منشور ملل متحد این کشور آگاه نمی شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه های خبری پرس تی وی و هیسپان تی وی رسالت خبری صحیح را پیگیری می کنند از این رو بهانه گوگل برای بستن حساب کاربری آنها اقدامی نابخردانه محسوب می شود، ادامه داد: به نظر می رسد مسئولان این شرکت باید پاسخ دهند چرا رسانه های آمریکایی که صرفا بر روی اقدامات ضدبشری این کشور سرپوش می گذارند و دیگران را متهم به امور خلاف واقع می کنند دارای حساب کاربری هستند؟.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه سیاستمداران کاخ سفید به خوبی می دانند شبکه های خبری پرس تی وی و هیسپان تی وی نقشه ها و دسیسه های آنها را با شفاف سازی رسانه های نقش برآب می کنند از این رو تلاش می کنند دسترسی آنها در فضای مجازی را کاهش دهند، تصریح کرد: باید یادآور شد چندی پیش نیز مرضیه هاشمی، خبرنگار این شبکه نیز در ایالات متحده بدون دلیل بازداشت شد و پس از چندین روز کشمکش، مجبور شدند وی را آزاد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افکار عمومی دنیا به هیچ وجه تحریم شبکه خبری پرس تی وی و جلوگیری از پخش آن توسط سرویس های ماهواره ای را از خاطر نخواهد برد که این اقدام با همراهی صهیونیست ها و همکاری آمریکایی ها در سال های گذشته انجام شد.

شبکه خبری پرس تی وی در تارنمای رسمی خود گزارش داد که شرکت گوگل حساب رسمی این شبکه و شبکه خبری هیسپان تی وی را غیرفعال کرده است.

گوگل بدون اطلاع قبلی حساب های رسمی این دو شبکه خبری را در برخی سرویس های خود از جمله یوتیوب و جی میل به بهانه «نقض سیاست های گوگل» مسدود کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار