یازدهمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق خاورمیانه و چهارمین همایش مداخلات پیچیده قلبی در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 20 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رئیس یازدهمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق خاورمیانه و چهارمین همایش مداخلات پیچیده قلبی ظهرامروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این 2 کنگره 4 تا 6 اردیبهشت ماه به همت مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی و مساعدت هیأت رئیسه دانشگاه شیراز همزمان از ساعت 14 در مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برپا می‌شود.

محمد جواد زیبایی‌نژاد افزود: از 122 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنگره 63 مقاله ازسوی داوران پذیرفته و پس از بررسی‌های انجام شده 12 امتیاز بازآموزی به محققان رشته‌های قلب و عروق، 3.75 امتیاز بازآموزی رشته‌های پرستاری و نیز 5 تا 10 امتیاز به سخنران این 2 کنگره تعلق می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق شیراز تصریح کرد: از 180 سخنران حاضر در این کنگره 60 سخنران از شیراز و 120 سخنران مربوط به دیگر دانشگاه‌های کشور است.

زیبایی‌نژاد بیان داشت: پیشگری از بیماری‌های قلب و عروق با استفاده از آخرین راه‌کار‌های مجامع معتبر پزشکی جهانی مربوط به سال 2019 میلادی، روش‌های تشخیصی، درمانی و نیز ارائه تجارب دانشمندان و متخصصان از جمله محور‌های این کنگره است.

وی اضافه کرد: پیشگیری از بیماری‌های تصلب شرایین، داشتن زندگی سالم دوران کودکی و میانسالی، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی به ویژه در افراد بین 40 تا 70 سال از دیگر محور‌های مطرح شده در این کنگره است.

زیبایی‌نژاد ابراز داشت: برای مقابله با سکته قلبی و مغزی خوردن روزانه 4 تا 5 بار دانه‌های روغنی شامل گردو، فندوق، بادام و نیز استفاده از غلات، خودداری از خوردن گوشت قرمز و فراوری شده و دخانیات ضروری است.

زیبایی‌نژاد اظهار داشت: پیاده‌روی به میزان 150 دقیقه در هفته، 75 دقیقه ورزش توسط بزرگسالان و افرادی که مبتلا به دیابت درجه 2 هستند و نیز تغییر روش زندگی افرادی که فشار خون آن‌ها زیر 130 و روی 80 است از جمله موارد لازم برای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی است.

طرح تهیه شناسنامه سلامت در شیراز

وی از اجرای طرح تهیه شناسنامه سلامت در شیراز خبر داد و افزود: این طرح با هدف پیشگیری از سکته‌های مغزی و قلبی با حضور 16 نفر از متخصصان رشته‌های مختلف پزشکی اجرا شده‌ است.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاظرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح تهیه شناسنامه سلامت مشمول پرداخت و پوشش‌های بیمه‌ای است افرادی که تمایل به شرکت در این طرح را دارند با پرداخت 300 هزار تومان به مدت 10 سال زیرپوشش خدمات قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار