مدیر حفط نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: ملخ های صحرایی که به برخی مناطق این استان هجوم آورده اند هنوز به اراضی کشاورزی وارد نشده و مبارزه با آنها در اراضی منابع طبیعی در حال انجام است.
کد خبر: ۷۳۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 20 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمید دبیری روز شنبه با تشریح آخرین وضعیت هجوم ملخ های صحرایی(دریایی) به استان فارس اضافه کرد: بیش از هزار و 200 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان فارس سم پاشی شده و مبارزه با این آفت کشاورزی که یکی از خطرناک ترین آفت های شناخته شده در این حوزه است در فارس همچنان ادامه دارد.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مقابله با این آفت کشاورزی نیز بیان کرد: علاوه بر سم پاشی اراضی منابع طبیعی در شهرستان داراب بیش از 150 هکتار از اراضی منابع طبیعی طی سه پرواز هواپیمای سم پاش، سمپاشی شده است.
دبیری با اشاره به این که سه شهرستان داراب، زرین دشت و لامرد بیش از سایر شهرستان های استان با هجوم ملخ ها مواجه اند تاکید کرد: رصد و مقابله با ملخ های صحرایی در شهرستان هایی که بیشتر با این آفت مواجه شده اند در حال انجام است البته به سایر شهرستان ها همچون فراشبند ، مهر ، ممسنی ، کازرون و رستم نیز هشدارهایی در خصوص مقابله با ملخ صحرایی داده شده است.
او در خصوص نقاط مرزی استان فارس با استان هرمزگان نیز اظهار داشت: با توجه به این که شرایط در استان هرمزگان شرایط مساعدی گزارش نشده از این رو شاهد تشدید مراقب ، رصد و پایش اراضی در نقاط مرزی استان فارس با هرمزگان هستیم تا شاهد کمترین خسارت به اراضی استان فارس باشیم.
ملخ‌های زرد رنگ صحرایی (دریایی)، گروهی از ملخ‌های پرنده هستند که بزرگی آنها به 15سانتی‌متر می رسد و در زمره مضرترین آفات نباتی به شمار می آیند.
شهرستان های های لامرد ، داراب و زرین دشت به ترتیب در فاصله 374 ،225 و 272 کیلومتری جنوب و شرق مرکز استان قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار