آیت الله دژکام گفت: با بیان اینکه ارتش فارس نقش مرکزیتی در ارتش جنوب دارد، خاطرنشان کرد: این مرکزیت در معیشت مردم تاثیر دارد، تا ۵۰ سال قبل شرایط خفقانی وجود داشت، اما اکنون در جنوب ظرفیت ها و امکاناتی وجود دارد و پیشرفت ایجاد شده است.
کد خبر: ۷۳۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ 20 April 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان:«آیت الله لطف الله دژکام» امروز (شنبه ۳۱ فروردین) در دیدار با فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در منطقه فارس با اشاره به تقارن با نیمه شعبان و دهه مهدویت با ارتش، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران سربازان امام زمان (عج) هستند، این ظرفیتی است برای تمام کسانی که در نیروهای مسلح خدمت می کند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به مفهوم دعای عهد که «خدایا ما در صف برگزیدگان قرار بده و در زمان ظهور به دنیا بازگردان»، بیان کرد: ارتش فارس و شیراز جایگاه ویژه ای در طول تاریخ چند سده اخیر در جنوب کشور داشته است.

 

امام جمعه شیراز با درود بر شهدا به ویژه شهدای ارتش، اظهار کرد: در‌ مکتب ما شهادت بهترین نوع مرگ است، گریزی از مرگ برای هیچکس نیست، به گفته امام علی (ع) هزار بار ضربت در نبرد بهتر از در رختخواب مردن است.

 

وی با بیان اینکه ارتش فارس نقش مرکزیتی در ارتش جنوب دارد، خاطرنشان کرد: این مرکزیت در معیشت مردم تاثیر دارد، تا ۵۰ سال قبل شرایط خفقانی وجود داشت، اما اکنون در جنوب ظرفیت ها و امکاناتی وجود دارد و پیشرفت ایجاد شده است.

 

آیت الله دژکام با بیان اینکه پیشرفت سبب می شود تا نقش ارتش در برخی از بخش ها کمتر شود، تاکید کرد: به تناسب ماموریت ها در مناطق دیگر، ظرفیت های برخی از ماموریت ها باید در فارس ایجاد شود و توانایی ها ارتقا یابد.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر توسعه مراکز علنی و فناوری در ارتش فارس، یادآور شد: فارس پیش از این در این حوزه قوی بود، اما برخی از مراکز از ما پیشی گرفتند و ما متوقف ماندیم، این یک دیدگاه نظامی نیست بلکه از لحاظ اقتصادی و مردمی آن بیان می کنم.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هر چقدر تکنولوژی را ارتقا دهیم سبب برتری جایگاه می شود، متذکر شد: ارتقا معنویت و اخلاق نکته دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد، شجاعت سبب صداقت می شود و راستگویی سبب تغییراتی مانند ایستادگی در میدان جنگ می شود.

 

وی با بیان اینکه نوع ارزش ها و فعالیت رزمی باید محیطی برای پرورش اخلاقی و نظامی شود، گفت: مهارت های ورزشی و نظامی به نیازهای عملیاتی ما مرتبط است که نمونه آن را می توانیم در سیل اخیر ببینیم.

 

دژکام افزود: اساس جوانمردی در حضرت ابراهیم (ع) و اوج آن در امام علی (ع) است و اینها الگویی برای رزمی کاران است که باید بیش از پیش باهم تلفیق شوند، باید به طور مستمر در ارتقا اخلاقی و معنوی این جوانان تلاش شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار