امام جمعه جهرم گفت: باید در شب و روز نیمه شعبان حال و هوای شهر را امام زمانی کرده و با این کار به امام زمان‌مان بگوییم که در تنگناهای زندگی به فراموشی سپرده نشده است.
کد خبر: ۷۳۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷ 19 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم اظهار داشت: ایران بر روی کمربند خشک واقع شده و خشکسالی‌های پیاپی کار را به جایی رسانده بود که تامین آب شرب مردم از دغدغه‌های مسوولان شده بود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از همسایگان کشور ما حرف‌هایی زدند که در آینده آب را به جای نفت و گاز به شما می‌دهیم، افزود: با نزول باران رحمت الهی گرچه مشکلاتی به وجود آمد که به همت مردم و مسوولان در حال مرتفع شدن است اما خیرات و برکات باران فراوان بوده و خداوند را بابت این لطف و کرمش سپاس می‌گوییم.

به گفته امام جمعه جهرم دامنه آسیب‌های سیل گسترده بوده و باید بسترها آماده شود تا شیرینی رحمت الهی چشیده و کمتر آسیب‌ها را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شعائر الهی پرچم‌هایی هستند که دیگران دین و مذهب را به وسیله آن می‌شناسند، گفت: مهدویت نیز از جمله این شعائر بوده و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی اعتقاد به امام حسین(ع) و عاشورا و انتظار و مهدویت است.

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه نباید بعضی از شعائر الهی کمرنگ شود، تصریح کرد: باید در شب و روز نیمه شعبان حال و هوای شهر را امام زمانی کنیم چراکه این کار یعنی منتظر بودن و ابراز ارادت به امام زمان‌مان که در تنگناهای زندگی به فراموشی سپرده نشده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته و ایام سالروز میلاد امام زمان(عج) یک حرکت نمادین در شهر ما بوده که آفت زده شد اما به جای اینکه آن را اصلاح کنیم از بیخ و بن بریدیم، عنوان کرد: امسال و در عصر روز نیمه شعبان راهپیمایی حماسه ظهور به سمت تپه شهدا انجام می‌شود تا دوباره این امر که جزو شعائر دینی است احیا شود.

مدبر همچنین به سالروز بزرگداشت سربازان گمنام امام زمان(عج) اشاره کرد و با تقدیر از تلاش‌های آن‌ها گفت: وضعیت این افراد به گونه‌ای است که در گمنامی هستند. از آنها که حافظ امنیت ما هستند تشکر می‌کنیم چرا که خداگونه و امام زمان گونه تلاش می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار