امام‌جمعه اقلید با بیان اینکه برخی از خدمات سپاه در حفظ امنیت، دفاع مقدس، دفاع از حرم، برچیدن بساط اسرائیل غاصب از لبنان، مبارزه با تروریست در ایران، عراق، سوریه و...، کمک به سیل‌زدگان، ساخت‌وساز در نقاط محروم کشور و...را برشمرد و گفت: دنیا بداند سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج)، روح و جان و میوه دل ما هستند و هر دست و زبانی که بخواهد بر این‌ها دست‌اندازی کند را قطع می‌کنیم.
کد خبر: ۷۳۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ 19 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به آیات قرآنی و روایات اسلامی از اهمیت و ارزش انفاق در راه خدا سخن گفت و اظهار داشت: در این کار هراندازه اخلاص بیشتری وجود داشته و نیت صادقانه‌تر باشد، پاداش بیشتری نصیب افراد می‌شود.

وی با اشاره به کمک‌های اقشار مختلف مردمی به هم‌وطنان سیل‌زده، از آموزش‌وپرورش، دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان اقلید، پویش‌های مردمی و تمام افرادی که اقدام به جمع‌آوری و ارسال کمک به این مناطق کردند، قدردانی کرد و گفت: همت برادران و خواهران موکب‌های شش‌گانه در قالب موکب شهدای اربعین اقلید و سرحد چهاردانگه در برپایی قرارگاه عظیم در شهرستان و شعبه دیگر آن در اهواز به‌منظور جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان قابل‌تقدیر است.

امام‌جمعه اقلید که خود نیز به مناطق سیل‌زده سفر کرده و در موکب شهدای این شهرستان در اهواز حضور یافته بود، تصریح کرد: از نزدیک شاهد تلاش و زحمت اعضای موکب در کمک‌رسانی به هم‌وطنان سیل‌زده بودم و می‌دیدم با چه ذوق و نشاطی خدمت می‌کنند.

خطیب جمعه اقلید افزود: اگرچه رئیس‌جمهور خبیث آمریکا راه کمک‌های بشردوستانه، صلیب سرخ و هلال‌احمر بین‌المللی به مردم سیل‌زده کشورمان را بست و مانع این کار شد اما همت مردم نجیب و شریف و باغیرت خودمان و حضور و خدمت نیروهای سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج، هلال‌احمر، روحانیون، نیروهای جهادی، و... در برقراری نظم و کمک به سیل‌زدگان پاسخی به این عمل غیرانسانی است.

طالبی با تقدیر از حضور و کمک برادران دینی و ایمانی از عراق و نیز مدافعان حرم گفت: باید برای این‌همه حس نوع‌دوستی و برادری خداوند را شاکر باشیم.

امام‌جمعه اقلید در ادامه روز ارتش را گرامی داشت و با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری، دست برادری ارتش و سپاه را حرکتی زیبا پس از اقدام زشت آمریکا خواند و بیان داشت: ارتش امروز متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه است و افرادی که عادت به تحقیر ملت و تکریم خائنان دارند و دم از ارتش مقتدر رضاخان می‌زنند، بدانند که آن ارتش یک روز هم نتوانست مقابل بیگانگان دوام بیاورد اما ارتش جمهوری اسلامی ایران، هشت سال در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد.

وی به گوشه‌هایی از خدمات ارتش و سپاه در مبارزه با داعش و برکات ناشی از آن برای ایران و سایر کشورها، امدادرسانی به مردم و حضور به‌موقع و مؤثر آن‌ها در زمان بروز حوادث طبیعی و...اشاره کرد و بیان داشت: اینکه یک سرهنگ ارتش خم می‌شود تا افراد سالخورده با قدم گذاشتن بر دوش وی سوار وسیله نقلیه شوند، جلوه‌ای از صداقت ارتش و اثبات شعار «ارتش فدای ملت» است.

طالبی با تأکید بر اینکه اتحاد روزافزون نیروهای مسلح لازم بوده و موجب عصبانیت دشمن می‌شود، عنوان کرد: باید از هر کاری که موجب تقویت روحیه دشمن و تضعیف نیروهای خودی شود، دوری‌کنیم.

خطیب جمعه اقلید تصریح کرد: هدف سخنان بی‌پایه آمریکایی‌ها، تضعیف روحیه عمومی ما است.

امام‌جمعه اقلید سپس با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت و با بیان اینکه جهان تشنه و در انتظار عدالت است، به اعتراضات مردمی در دنیا و شعار آن‌ها در غرب و شرق عالم از عدالت‌خواهی و بیزاری از ظلم و تبعیض نژادی و... اشاره کرد و عنوان داشت: مسیر جامعه بشری امروز به سمت‌وسوی عدالت کلید خورده و پیش می‌رود.

وی بیان داشت: مردم جهان در سایه عاشورا و اربعین امام حسین(ع) به ماهیت انقلاب اسلامی ما پی برده و می‌برند و از این طریق زمینه آشنایی با امام زمان (عج) فراهم شده و می‌شود و به‌زودی و در آینده‌ای نه‌چندان دور، این اندیشه و باور، جهانی شده و بساط ظلم و ستم در سایه این قیام الهی برچیده می‌شود.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358 به‌فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و آن را گوهری خواند که هرچه جلوتر می‌رویم با شفافیت و درخشش آن بیشتر آشنا می‌شویم.

خطیب جمعه اقلید به برخی از فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: سپاه نعمت بزرگی برای ملت ایران اسلامی و جهان اسلام و محرومان جهان است.

امام‌جمعه برخی از خدمات سپاه در حفظ امنیت، دفاع مقدس، دفاع از حرم، برچیدن بساط اسرائیل غاصب از لبنان، مبارزه با تروریست در ایران، عراق، سوریه و...، کمک به سیل‌زدگان، ساخت‌وساز در نقاط محروم کشور و...را برشمرد و گفت: دنیا بداند سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج)، روح و جان و میوه دل ما هستند و هر دست و زبانی که بخواهد بر این‌ها دست‌اندازی کند را قطع می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار