به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) ویژه برنامه‌های متنوعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۳۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 17 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اعلام کرد: جشن بزرگ نیمه شعبان در شب ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، همراه با سخنرانی، اجرای تواشیح و مولودی خوانی مداحان اهل بیت (ع) در حرم مطهر برگزار می‌شود.

یکشنبه یکم اردیبهشت در روز ولادت باسعادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تجمع بزرگ هیئات مذهبی و منتظران ظهور با سخنرانی حجت الاسلام حدائق در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

سخنرانی‌های موضوعی مهدویت از ۲۴ تا ۲۹ فروردین بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و برپایی ایستگاه صلواتی در جوار حرم مطهر از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده به مناسبت میلاد قائم آل محمد (عج) در این بارگاه منور است.

از ۲۸ فروردین تا ۲ اردیبهشت نیز در شبستان امام خمینی (ره)، نمایشگاهی با موضوع مهدویت برپا می‌شود.

در همین ایام، مسابقه اینترنتی و پیامکی "آیه‌های انتظار" با موضوع زندگینامه و فضایل و مناقب حضرت حجت بن الحسن (عج) ویژه کاربران فضای مجازی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه فرمایند.

پنجشنبه ۲۹ فروردین قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری بین المللی همراه با اهدای جوایز به شرکت کنندگان در مسابقات قرآن شکوفه‌های احمدی برگزار می‌شود.

دیگر برنامه‌ی این روز، مراسم قرائت دعای پرفیض کمیل و مولودی خوانی با نوای حاج احمد نیک بختیان در حرم مطهر است.

حلقه‌های معرفت مهدوی دیگر برنامه تدارک دیده شده برای این ولادت باسعادت است که از در دو نوبت در ساعت‌های ۱۱:۳۰ و ۱۸ روز‌های ۳۰ فروردین و ۱ اردیبهشت در شبستان امام خمینی (ره) اجرا می‌شود.

جمعه ۳۰ فروردین ویژه برنامه شب شعر انتظار بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با شعرخوانی دکتر علیرضا قزوه و شعرای برجسته استانی و شنبه ۳۱ فروردین مراسم احیا نیمه شعبان از ساعت ۲۳:۳۰ تا ۲ بامداد در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برای کودکان نیز برنامه متنوعی روز شنبه ۳۱ فروردین از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در رواق دارالذکر حرم مطهر اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار