۱۲ میلیون اصله نهال شناسه دار پارسال در استان فارس تولید شد .
کد خبر: ۷۳۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ 15 April 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس مسئول تولید نهال جهاد کشاورزی فارس گفت: فارس با داشتن ۳۵ نهالستان مجوز دار، مقام اول تولید نهال‌های شناسه دار و نهال‌های دانه دار را به خود اختصاص داده است.

لقمانی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵ نهالستان دیگر در استان مراحل دریافت مجوز را طی می‌کنند، افزود: نی یز، جهرم، شیراز، مرودشت و سپیدان، شهرستان‌های فعال در زمینه تولید نهال سالم هستند.
وی اظهارداشت: نهال‌های تولیدی علاوه بر کشور‌های همسایه و آسیای میانه به استان‌های هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کرمان و یزد ارسال می‌شود.
کارشناس مسئول تولید نهال جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: استان فارس در کنار برخورداری از شرایط اقلیمی متنوع، دارای ظرفیت بالایی در زمینه تولید انواع گونه‌های باغی است که این امرباعث شده، تولید نهال‌های سالم برای انواع اقلیم‌های گرمسیری و سردسیری مورد توجه قرار گیرد.
لقمانی از تولید نهال تمام گونه های باغی در استان خبرداد و افزود: از جمله مزایای نهال سالم، کوتاه شدن دوره انتظار و تسریع در ورود به دوره باردهی، اطمینان باغ دار از سرمایه گذاری انجام شده در زمینه احداث باغ، اصالت نهال، کاهش هزینه‌های سم پاشی و استاندارد و نداشتن ویروس و آلودگی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار