دژکام ادامه داد: در بحث خرج پول زکات باید ظرافت به خرج داد و دقت کرد و شفافیت به وجود آورد تا این شبهه به وجود نیاید که این پول توسط برخی خورده می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 14 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست شورای زکات استان فارس اظهار داشت: شفافیت در بحث جمع‌آوری و هزینه کرد زکات یک اصل مهم است که عاملین زکات باید به آن توجه کنند چراکه اعتماد مردم در همین نکته نهفته است.

وی افزود: مردم در بحث زکات باید به این درجه از اعتماد برسند که پول جمع آوری شده به دست نیازمندان می رسد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: در نظام جذب و توزیع زکات داشتن آمار نیز مهم است تا بر مبنای آن برنامه‌ریزی بهتری برای مصرف آن داشت.

دژکام تاکید کرد: عاملین زکات باید شفافیت را به حدی ایجاد کنند که مردم اطمینان داشته باشند که پول زکات به نیازمندان می‌رسد و در این راستا باید عدل و انصاف رعایت شود.

وی همچنین گفت: آمارها در استان فارس نشان می‌دهد که وضعیت پرداخت زکات خوب است لذا در قدم بعدی باید مسایل مهم تری را نیز دنبال کنیم که همانا تمدن سازی اسلامی است.

امام جمعه شیراز افزود: در راستای تمدن سازی کار بسیار است و رسیدن به اهداف عالیه نیازمند همت عالی همگان است.

دژکام ادامه داد: در بحث خرج پول زکات باید ظرافت به خرج داد و دقت کرد و شفافیت به وجود آورد تا این شبهه به وجود نیاید که این پول توسط برخی خورده می‌شود.

وی افزود: مردم در این مسایل حساس هستند و اگر دیدند که عامل زکات سوار ماشین آنچنانی شده و ثروتش به طور غیر معمول بیشتر شده، قطعا به زکات‌دهی بدبین می‌شوند.

دژکام خاطرنشان کرد: اگر قرار است بخشی از زکات نیز به غیر از فقرا برسد باید جوانب احتیاط را در پرداخت آن کامل رعایت کرد تا کار غیر شرعی انجام نشود.

امام جمعه شیراز افزود: پول زکات در واقع چرک دست مردم است و عاملین زکات نیازی به آن ندارند.

دژکام تاکید کرد: در بحث هزینه کرد زکات نمی‌توان مجوز عام صادر کرد زیرا زکات غنیمت نیست و باید به دست نیازمند برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار