مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: در ایام نوروز و تعطیلات نوروزی امسال با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره کل بیش از 10 تن هیزم و زغال جنگی همراه با میزان قابل توجهی گیاهان مرتعی کشف شد.
کد خبر: ۷۳۴۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 14 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مهرزاد بوستانی با بیان اینکه در طول تعطیلات امسال کمترین تعرض و تصرف را به اراضی دولتی داشتیم، گفت: محموله‌های کشف شده در ایام تعطیلات شامل 10 تن و 260 کیلوگرم هیزم، 410 کیلوگرم زغال، 659 کیلوگرم گیاه مرتعی بیلهر و نیز تعداد 500 بوته آنغوزه بود.

او با بیان اینکه تعدادی خودرو نیز در این ارتباط توقیف شده است، گفت: افراد متخلف بازداشت شده بعد از تشکیل پرونده به دستگاه قضایی استان معرفی شدند.

بوستانی همچنین از دستگیری متجاوزان و مخربان اراضی ملی در بخشی از اراضی ملی خبر داد و افزود: در این عملیات ماموران یگان حفاظت این اداره کل حین گشت زنی شبانه متوجه حضور یک دستگاه بیل مکانیکی شدند که در تاریکی شب و با استفاده از چراغ قوه قصد گوده زنی برای غرس غیر مجاز نهال در اراضی ملی را داشت که بلافاصه افراد متخلف دستگیر و ادوات جرم توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

بوستانی با بیان اینکه قطع درختان جنگلی به هر طریق جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد، گفت: در راستای صیانت از جنگل‌ها و حفظ و نگهداری از این منابع ارزشمند از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد؛ لذا از مردم درخواست می‌شود هرگونه تخلفی را طی تماس با شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع‌رسانی کنند.

برچسب ها: کشف ، هیزم ، قاچاق ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار