وزیر بهداشت با اشاره به توانمندی نیکوکاران این مناطق به عنوان یک توانمندی بزرگ در سطح ملی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: جنوب استان فارس باید به یک مرکز بین‌‌المللی حوزه سلامت تبدیل شود؛ منطقه جنوب فارس می‌‌تواند به عنوان یکی از الگوهای تمام عیار مشارکت دولت و نیکوکاران و مرجع توریسم سلامت برای کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس و مرکزی برای رونق علم و دانش و خدمت‌‌رسانی به مردم و بشریت مطرح شود.
کد خبر: ۷۳۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 13 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:سعید نمکی با اشاره به دستاوردهای بزرگ حوزه سلامت پس از انقلاب اسلامی گفت: امروز با کمال افتخار، پزشکان، امکانات و تسهیلاتی در شهرستان گراش وجود دارد که چندین دهه قبل وجود نداشت و اینها از برکت انقلابی است که با نگاه مردمی شکل گرفت و پیروز شد، اوایل انقلاب حدود ۶۰۰ دانشجو در کشور وجود داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر شش هزار و ۱۰۰ دانشجو تنها در دانشگاه‌‌ها و دانشکده‌‌های دولتی تحصیل می‌‌کنند و تعداد پزشکان از ۱۴ هزار و هفتصد به بیش از ۱۴۰ هزار پزشک افزایش یافته است.

وزیر بهداشت با اشاره به فرموده‌‌های امام راحل پیرامون توجه به ضعفا و کوخ‌‌نشینان و حضور برای خدمت در نقاط محروم اظهار داشت: نگاه مقام معظم رهبری نیز توسعه زیرساخت‌‌‌ها در مناطق محروم کشور است.

نمکی نظام سلامت ایران را توصیف کرد که در منطقه می‌‌درخشد و توسعه خدمات سلامت را نیازمند مشارکت مردم و نیکوکاران دانست و تصریح کرد: اگر دولت با سیاست‌‌های احساسی، غیرعلمی و غیرمنطقی در مورد خیرین جلو برود، راه را اشتباه رفته، بنابراین باید با خردورزی و آینده‌‌نگری پیش برویم و نقشه نیکوکاران را برای سامان دادن کارهای بزرگ در سطح این منطقه تهیه کنیم.

پرهیز از نگاه جزیره‌‌ای تقویت رویکرد هم‌‌افزایی، تدوین نقشه‌‌راه مشارکت نیکوکاران در توسعه زیرساخت‌‌های حوزه سلامت، دیگر محورهای صحبت‌‌های وزیر بهداشت در این نشست بود.

وی با اشاره به توانمندی نیکوکاران این مناطق به عنوان یک توانمندی بزرگ در سطح ملی و بین‌المللی خاطرنشان کرد: جنوب استان فارس باید به یک مرکز بین‌‌المللی حوزه سلامت تبدیل شود؛ منطقه جنوب فارس می‌‌تواند به عنوان یکی از الگوهای تمام عیار مشارکت دولت و نیکوکاران و مرجع توریسم سلامت برای کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس و مرکزی برای رونق علم و دانش و خدمت‌‌رسانی به مردم و بشریت مطرح شود.

وزیر بهداشت یکی از دغدغه‌‌های نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و وزارت بهداشت را مسئله جمعیت برشمرد و ابراز داشت: مقام معظم رهبری به بنده امر کردند که در موضوع جمعیت کار بیشتری کنیم، چون سالمندی و حرکت رشد جمعیت به سمت منفی، موجب نگرانی‌های جدی شده است و گراش می‌تواند یکی از مراکز مرجع درمان ناباروری در کشور باشد.

نمکی با اشاره به افتتاح کلینیک آموزشی و درمانی گراش بیان کرد: در این کلینیک خدمات ترمیمی و آموزشی در حوزه دندانپزشکی انجام می‌‌شود و شهر گراش به عنوان یکی از شهرهای دارای مدارس عاری از پوسیدگی دندان انتخاب می‌‌‌شود؛ امسال در وزارت بهداشت بر روی سلامت دهان و دندان تمرکز داریم و بهداشت دهان و دندان به ویژه در مدارس، مورد توجه وزارت بهداشت است که هم جنبه آموزشی و هم جنبه ترمیمی دارد.

وی افزود: در استان فارس، خانه‌های بهداشت عشایری راه‌‌اندازی شد و با حدود ۴۰۰ خانه بهداشت سیار، دریافت خدمات برای عشایر انجام می‌‌شود و با آنها همراه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار