معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:سالانه 18 میلیون نفر در جهان براثر سکته‌های قلبی و مغزی جان خود را از دست می‌دهند و نیز 40 میلیون نفر دچار معلولیت و دیگر تبعات این بیماری می‌شوند.
کد خبر: ۷۳۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۳ 11 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: رضا ملک‌زاده ظهرامروز در حاشیه نشست گزارش نتایج تحقیق اثر داروی «پلی‌پیل» در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی اظهار داشت: سالانه 18 میلیون نفر در جهان براثر سکته‌های قلبی و مغزی جان خود را از دست می‌دهند و نیز 40 میلیون نفر دچار معلولیت و دیگر تبعات این بیماری می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: متوسط ابتلا بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران در سنین 56 یا 57 سال روی می‌دهد و نیز به علت رعایت نکردن موارد غذایی و بهداشتی 10 درصد مردم کشور زود‌تر از دیگر کشور‌ها به این بیماری مبتلا می‌شوند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: چاقی، کم تحرکی، فشارخون، قند خون، کلسترول بالا، استفاده از نمک، استعمال سیگار، مواد مخدر و نیز پرخوری از جمله عوامل بروز بیماری قلبی و عروقی است.

ملک‌زاده بیان داشت: در استان فارس 10 درصد افراد بالای 40 سال به طور تفریحی اقدام به مصرف تریاک می‌کنند که این عامل در بروز سکته‌های مغزی و قلبی موثر است.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد سکته‌های ناشی از بروز بیماری‌های قلبی قابل پیشگیری است، افزود: براساس مطالعه‌های انجام شده برروی قرص ترکیبی پلی‌پیل که در ایران ساخته شده‌ پیش‌بینی می‌شود با رعایت نکات بهداشتی از 80 درصد ابتلا به بیماری قلبی و عروقی جلوگیری شود.

این مسؤول اضافه کرد: برای تحقیق در مورد تاثیر داروی پلی‌پیل بر روی بیماران قلبی و عروقی با اختصاص اعتباری افزون بر 8 میلیارد تومان در استان گلستان اثرات مثبت این دارو بر کاهش سکته قلبی و مغزی محرز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار