دیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: در سیل اخیر بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر شیراز است و ٤٠٠ فقره شهری و روستایی نیازمند احداث مجدد هستند.
کد خبر: ۷۳۳۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲ 11 April 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: اين نهاد بابت فوتی ها، خريد خودرو و هزينه حمل مصدومان سيل شيراز تاكنون دو ميليارد و ٧٠٠ ميليارد تومان پرداخت كرده است.
عطاءالله زمانی با بیان اینکه یک هزار و ٢٠٠ پرونده برای واحد‌های مسکونی آسیب دیده در شیراز تشکیل شده است، افزود: پرونده‌های دیگری در این باره تشکیل شده که پس از بررسی و تایید، پرداخت‌ها ادامه خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: در سیل اخیر بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهر شیراز است و ٤٠٠ فقره شهری و روستایی نیازمند احداث مجدد هستند.

وی یادآور شد: بیشترین خسارت واحد‌های مسکونی این کلانشهر مربوط به شهرک سعدی است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس اظهارداشت: از هفته آینده مبالغ معیشتی سیل زدگان با سقف ١٥ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

زمانی، تعداد واحد‌های شهری و روستایی که نیازمند احداث مجدد هستند را حدود دو هزار و ٢٠٠ واحد مسکونی اعلام و تصریح کرد: در سیل اخیر دو هزار و ١٠٠ واحد شهری و روستایی نیز نیازمند تعمیر و بهسازی شده‌اند.

زمانی خاطرنشان کرد: برای واحد‌های شهری که مجددا باید احداث شوند ٥٠ میلیون تومان تسهیلات ٥ درصد و سقف ١٢ میلیون تومان بلاعوض پیش‌بینی و برای واحد‌های احداثی روستایی نیز ٤٠ میلیون تومان تسهیلات ٤ درصد و ١٠ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است.
به گفته وی، برای واحد‌های تعمیری شهری و روستایی، پرداخت ١٥ میلیون تومان تسهیلات و ٥ میلیون تومان بلاعوض بیش‌بینی شده است.
زمانی یادآور شد: بنیاد مسکن فارس علاوه بر اینکه خدماتی به سیل زدگان استان ارائه می‌کند، کمک‌های زیادی هم به استان‌های سیل زده کشور از جمله اعزام ٢١ خودرو و ماشین آلات سنگین را در دستور کار خود قرار داده است.
وی گفت: در روز نخست حادثه سیل شیراز، معاون رئیس جمهور و ریاست بنیاد مسکن کشور در این کلانشهر حضور یافتند و تصمیماتی گرفته شد تا براساس مصوبات کمک‌هایی به سیل زدگان برای خرید ٣٠٠ فقره خودرو، پرداخت هزینه حمل مصدومان و فوتی‌ها انجام شود.
حادثه سیل پنجم و ششم فروردین در شیراز باعث فوت ۲۱ نفر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار