رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: استفاده بی رویه از عکسبرداری پزشکی همچنین هزینه اضافی به سبد سلامت خانوار تحمیل می کند ، در حال حاضر استان فارس با 21 دستگاه فعال ام آر آی در ردیف استان های پر مصرف عکسبرداری پزشکی است.
کد خبر: ۷۳۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 10 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر علی بهادر روز چهارشنبه افزود: پزشکان و بیماران باید یک لحظه بیاندیشند که چرا ما باید این همه در مراکز درمانی و بیمارستانی تقاضا و اصرار از طرف بیماران برای عکسبرداری پزشکی داریم، در حالی که تشعشعات ناشی از این عکسبردای ها قطعا برای سلامتی مضر است.
وی با بیان اینکه اصرار بی مورد و بی رویه بیماران برای نوشتن ام آر آی ، سی تی اسکن ، سونوگرافی و رادیولوژی گاه موجب می شود پزشکان به ستوه آیند و دست به تجویز بزنند گفت: بیماران نباید پزشکان را تحت فشار قرار دهند و از حتما از آنها بخواهند که عکسبرداری پزشکی برای آنان تجویز کنند ، تشخیص بیماری در اغلب اوقات نیاز به عکسبرداری ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه از استانداردهای موجود دراین عرصه بسیار فاصله داریم ادامه داد:مواردی مشاهده شده که از یک بیمار در چندین نوبت در یک ماه عکسبرداری پزشکی شده است ، این عکسبرداری ها به ویژه برای مادران باردار عواقب پزشکی به همراه دارد.
بهادر با بیان اینکه سونوگرافی برای نوزادان عوارض به دنبال دارد گفت: مادران باردار باید دراین زمینه بیشتر دقت کنند و به راحتی خود را در معرض تشعشعات عکسبرداری قرار ندهند .
وی اضافه کرد: فشار برای استفاده بیشتر از دستگاه های ام آر آی و سی تی اسکن موجب شده است تا عمر این دستگاه ها کوتاه شود و آنها در معرض استهلاک قرار گیرند ، این دستگاهها سرمایه اجتماع است و نباید آن را در معرض نابودی قرار داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: استفاده بی رویه از عکسبرداری پزشکی همچنین هزینه اضافی به سبد سلامت خانوار تحمیل می کند ، در حال حاضر استان فارس با 21 دستگاه فعال ام آر آی در ردیف استان های پر مصرف عکسبرداری پزشکی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار