اسکان بیش از یک میلیون و 926 هزار نفر روز مسافر نوروزی در مدارس استان فارس / پرداخت 3 میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات آموزشی مدارس و لوازم التحریر دانش آموزان سیل زده
کد خبر: ۷۳۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵ 08 April 2019

مدیر کل آموزش و پرورش فارس از در اختیار قرار دادن تمامی ظرفیت مدارس استان در روزهای 5 و 6 فروردین 98 به صورت رایگان به مهمانان نوروزی خبر داد و گفت: علاوه بر توزیع 3 هزار پرس غذای گرم و بیش از 6 هزار بطری آب معدنی در بین سیل زدگان اسکان یافته در مدارس استان، 50 نفر از خانواده های آسیب دیده از سیل دروازه قرآن نیز در باشگاه فرهنگیان اسکان داده شدند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس،دکتر علی عسکر نجفی با اشاره به پایان کار ستاد اسکان مهمانان نوروزی در مدارس استان، گفت: امسال  15هزار کلاس درس درقالب بیش از یک هزار 700 مدرسه استان برای اسکان زائران و مهمانان فرهنگی در نوروز 98 آماده  شده بود.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت:علاوه بر مدارس وکلاس های درس، 36 سالن ورزشی، 3 خوابگاه دانشگاهی ، 3 خوابگاه دانش آموزی، 2 خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را داشتند.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیزاظهار داشت: در شهر شیراز550 مدرسه با ظرفیت  6100 کلاس، 5 خانه معلم با تخصیص 120 اتاق، 5 خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت 400 تخت، 3 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت 600 تخت، 7 سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان بود.

رئیس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس اظهار داشت:در نوروز 98  در مجموع68 پایگاه استقبال وپذیرش میهمانان نوروزی فرهنگی  دایر شده بود که 5 پایگاه از این تعداد در شهر شیراز قرار داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در نوروز 98، اسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی فرهنگی در استان فارس و شیراز در سه گروه "ویژه، الف و ب" شامل:500 کلاس ((ویژه))، 5 هزارکلاس گروه ((الف)) و 9500کلاس گروه ((ب)) درحال انجام شد.

وی همچنین گفت:در سال جاری 3هزار نفر عوامل اجرایی به صورت شبانه روزی از 28 اسفند تا 17 فروردین آماده پذیرش و استقبال واسکان مسافران، میهمانان و زائران نوروزی  فرهنگی در مدارس واماکن متعلق به آموزش وپرورش استان بودند .

نجفی با اشاره به پذیرش و اسکان بیش از یک میلیون و 926 هزار نفرروز مهمان نوروزی در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس در نوروز 98 ، گفت: برای بالابردن سطح کیفیت خدمات به مسافران فرهنگی در مدارس، امکانات مختلفی شامل: 28800تخته پتو، 19 هزارتخته فرش، 17هزار دست بالش، 775دستگاه آبگرمکن، 2549دستگاه تلویزیون ،4543 دستگاه یخچال،900 دستگاه اجاق گاز پیش بینی شده بود.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: درستادهای پذیرش و اسکان آموزش وپرورش فارس غرفه های فرهنگی ومذهبی و نمایشگاه صنایع دستی و کتابخانه های کوچک دایر شده بود تا مهمانان در مدت زمان انتظار برای پذیرش از خدمات این غرفه ها بهره مند شوند.

وی با اشاره به نصب بنرهای اطلاع رسانی و راهنمای اسکان مهمانان نوروزی در سطح شهر واستان ،با همکاری خوب شهرداری های استان ، خصوصا شهرداری شیراز، گفت: تمامی مراکز اقامتی آموزش و پرورش فارس در نوروز 98تحت پوشش 3 نوع بیمه آتش سوزی، مسئولیت مدنی و حوادث قرار گرفتند.

رئیس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس درخصوص شهرهایی که بیشترین آمار اسکان مهمانان نوروزی در مدارس را به خود اختصاص دادند افزود: در نوروز 98 شهرهای شیراز، کازرون ، آباده ومرودشت به ترتیب بیشترین آمار اسکان مهمانان نوروزی در مدارس را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین گفت: بیشترین استانهایی هم که مهمانان آنها از ظرفیت مدارس استان برای اسکان استفاده کرده بودند شامل: استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی وکرمان بودند.

دکتر نجفی همچنین در خصوص اقدامات ستاد اسکان آموزش و پرورش فارس در پشتیبانی از سیل زدگان نوروز 98 در شیراز گفت: بلا فاصله ستاد کمیته مدیریت بحران در این اداره کل تشکیل و مصوب شد 2 هزار کلاس درس مازاد بر ظرفیت اسکان در استان تجهیز و در اختیار سیل زدگان قرار گیرد.
وی از در اختیار قرار دادن تمامی ظرفیت مدارس استان در روزهای 5 و 6 فروردین 98 به صورت رایگان به مهمانان

نوروزی خبر داد و گفت: علاوه بر توزیع 3 هزار پرس غذای گرم و بیش از 6 هزار بطری آب  معدنی در بین سیل زدگان اسکان یافته در مدارس استان،  50 نفر از خانواده های آسیب دیده از سیل دروازه قرآن نیز در باشگاه فرهنگیان اسکان داده شدند و همه این افراد نیز به صورت رایگان توسط پزشک درمانگاه فرهنگیان ویزیت شدند.

نجفی با اشاره به آسیب سیل به برخی مدارس استان و همچنین منازل دانش آموزان در بخش هایی از شهر شیراز و از بین رفتن کتاب و لوازم التحریر دانش آموزان ، گفت: مبلغ 3 میلیارد ریال برای جبران بخشی از این خسارت ها به آموزش و پرورش های نواحی  3 و 4 شیراز برای تهیه تجهیزات آموزشی و لوازم التحریر دانش آموزان پرداخت شد.

 

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: تا صبح روز شنبه هفدهم فروردین، 642 هزار و 26 نفر در قالب 178  هزار و 352 خانواده و در مجموع یک میلیون و 926 هزار و 78 نفر روز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار