مدیر مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز گفت: اولین پیوند سال 98 و نیز هفتمین پیوند کبد توسط فرزاد کاکایی پزشک مجرب بخش پیوند اعضاء بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۷۳۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ 05 April 2019

مهراد اکبری نامدار امروز  در تبریز اظهار داشت: صبح امروز اهدا کبد، کلیه ها و عروق قلب بیمار 30 ساله که به علت مرگ مغزی در این مرکز بستری شده بود با رضایت خانواده وی و تایید مرگ مغزی شدن از سوی اساتید این مرکز به سه نفر زندگی دوباره بخشید.  

مدیر مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) افزود: یکی از کلیه ها به خانم 32 ساله و دیگری به آقای 54 ساله توسط افشار زمردی متخصص جراحی پیوند کلیه و تیم جراحی پیوند کلیه  با موفقیت انجام یافت.

 

وی اضافه کرد: کبد اهدا شده نیز  توسط فرزاد کاکایی متخصص جراحی و فوق تخصص پیوند اعضاء و تیم جراحی پیوند این مرکز با موفقیت انجام یافته و حال عمومی هر سه بیمار رضایت بخش است. 

نامدار با تاکید بر اهمیت پیوند کبد و انجام موفقیت آمیز آن در شهر تبریز یادآور شد: عمل پیوند کبد یکی از حساس ترین و سخت ترین اعمال جراحی محسوب می شود لذا با تلاش ها و همکاری هایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اساتید مجرب بخش پیوند اعضاء این مرکز در این راستا صورت گرفته امید است در آینده شاهد رشد بیش از پیش این نوع اعمال در تبریز و مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) باشیم. 

مدیر بیمارستان امام رضا (ع)تبریز ابراز داشت: این پیوند اولین پیوند سال جاری و نیز هفتمین پیوند کبد موفقیت‌آمیز شهر تبریز می باشد که به دست توان مند  مختصصان و جراحان مجرب بخش پیوند اعضاء این مرکز به ثمر نشسته است. 

نامدار ضمن تشکر و قدردانی  از خانواده صمدی، اهداء کننده اعضاء گفت: فرهنگ اهداء عضو در سالهای اخیر گسترش رضایت بخشی داشته تا جایی که خانواده متوفی  با آگاهی کامل و علم به اینکه نتیجه بخشش،  احسان و اهداء عضو چه ثمراتی در جامعه دارد اقدام به اهداء عضو عزیز از دست رفته شان کرده اند و بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه قدردان این خانواده هستم.

خاطر نشان می شود پس از انجام موفقیت آمیز اعمال جراحی پیوند حال عمومی بیماران رضایت بخش بوده و در بخش ویژه پیوند بستری هستند.


منبع : فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار