مسئول اداره اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد:
مسئول اداره اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد از ثبت ۴۰ مورد اهدای عضو در یزد خبر داد و گفت: یزد در این زمینه رتبه نخست کشور را داراست.
کد خبر: ۷۲۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 31 March 2019

حسین قاسمی با بیان اینکه در استان یزد در طول سال گذشته ۴۰ اهدای عضو ثبت شده است، اظهار داشت: اعضای اهدایی بیشتر شامل قلب، کلیه و کبد بوده و برخی پیوندها نیز در بیمارستان‌های یزد انجام شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته در استان یزد ۱۷ پیوند کلیه انجام شده و امسال نیز برای انجام پیوند کبد در یزد برنامه ریزی شده است.

قاسمی با بیان اینکه در سال جدید سه عمل اهدای عضو در یزد انجام شده است، افزود: نخستین ایثار ماندگار یزد در سال ۹۸ در بیمارستان شهید رهنمون یزد انجام شد و اهدا توسط جوانی ۲۲ ساله به نام معین صابری، اهل و ساکن یزد صورت گرفت.

وی عنوان کرد: دومین ایثار ماندگار یزد در سال ۹۸ نیز توسط امیرعلی طاهری نژاد، کودک چهار ساله بوشهری ساکن اردکان انجام شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: سومین عمل اهدای عضو نیز توسط آسیه زارع، بانوی ۳۰ ساله اهل و ساکن یزد انجام شد.

مسئول اداره اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار امیدواری کرد: ترویج و توسعه فرهنگ اهدای عضو به عنوان یک عمل خداپسندانه، بتواند نجات‌بخش جان بیماران نیازمند به عضو در سراسر کشور باشد.

وی اظهار داشت: علاقمندان می‌توانند برای دریافت کارت اهدای عضو و ثبت نام در این زمینه به بیمارستان رهنمون یزد مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار