نظر جالب عضو شورای شهر شیراز
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شیراز گفت:قبل از وقوع سیل و حین این حادثه دلخراش و بعد از جریان آن عوامل شهرداری و کارگران زحمت‌کش تمام تلاش و کوشش و فداکاری لازم را به همراه اعضای شورای شهر انجام داده و اگر در جایی موثر واقع نشده است از توان آنان خارج بوده، چنانچه از دیگران هم کاری ساخته نبود!
کد خبر: ۷۲۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶ 29 March 2019

عضو شورای شهر شیراز در یادداشتی نوشت:

با سلام و احترام خدمت همه مردم شریف و مخاطبان رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و مجازی و همه جویندگان حق و حقیقت.

قصد توضیح و ورود به موضوع سیل شیراز را قبل از اعلام گزارش کمیته تحقیق و تفحص شورای اسلامی شهر شیراز نداشتم اما از آنجا که جو سنگینی ناشی از جریحه‌دار شدن افکار عمومی به لحاظ تلفات جانی و مالی آسیب‌دیدگان سیل در بین مردم ایجاد گردیده و شایعه پراکنی عده‌ای ورشکسته سیاسی و یا مغرضان و مخالفان جریان فکری دیگر، به این موج تألم و تاثر شدید مردم مهمان‌نواز و نوع‌دوست دامن زده است،

بر خود فرض می‌دانم به عنوان نماینده و امانت دار مسولیت وکالت سنگین شما و عضو کوچکی از مردم شریف شیراز لازم است در ارتباط با سیل اخیر شیراز مطالبی را به اطلاع و آگاهی شما برسانم و بدون از پیش داوری و قضاوت و یا تبرئه مقصرین این حادثه غم‌انگیز نکاتی را در تنویر افکار عمومی بیان نمایم:

قبل از هر چیز به روح و روان جان‌باختگان حادثه جان‌گداز سیل شیراز درود می‌فرستیم و به بازماندگان آن عزیزان از دست رفته تسلیت عرض می‌کنیم و خود را صمیمانه در غم آنان شریک می‌دانیم. و اما نکات لازم:

اول: بر اساس آمار و اطلاعات هواشناسی در صد ساله اخیر چنین سیل و بارندگی در مدت زمان کوتاه سابقه نداشته و این خشم و قهر طبیعت وحشی به گواه سالمندان بی‌سابقه بوده است.

دوم: در سال بارندگی فعلی ما بارندگی‌های زیادی داشته‌ایم که از همین دروازه قرآن با همان لوله ۲۲۰۰ میلی متری تعبیه شده در زیر دروازه قرآن عبور سیل و آب‌های سطحی آبریز منطقه بدون مشکل عبور می‌کرده و لایروبی و تمیز کردن کانال و لوله مذکور جزو برنامه‌های روتین و یومیه شهرداری بوده است و مستندات آن دال بر این مدعاست.

سوم: در کمتر از ۱۴دقیقه نزدیک به ۱۷ میلی متر بارندگی از ۵۴۲۰ هکتار مساحت آبریز دروازه قرآن حجم زیادی از آب‌های سطحی به طرف لوله ۲۲۰۰ میلی متری سرازیر گردیده و طبیعی است که مسیر و محل عبور برای این حجم آب از این لوله میسر نبوده و سیل راه خود را با سرازیر شدن به خیابان و آسفالت باز نموده و این فاجعه عظیم را بوجود آورده است. چه کسی می‌تواند جلوی سونامی و سیل طغیان‌گر را بگیرد؟ ما در گذشته راه رودخانه و سیل را مسدود کرده بودیم و طبیعت هم خشم خودش را با تلفات جبران ناپذیر به ما نشان داد. خانه رود را گرفته بودیم و رود هم خانه و جان ما را گرفت و دست‌کاری و دست درازی در مسیر طبیعت نتیجه‌ای بهتر از این نخواهد داشت.

چهارم: قبل از وقوع سیل و حین این حادثه دلخراش و بعد از جریان آن عوامل شهرداری و کارگران زحمت‌کش تمام تلاش و کوشش و فداکاری لازم را به همراه اعضای شورای شهر انجام داده و اگر در جایی موثر واقع نشده است از توان آنان خارج بوده، چنانچه از دیگران هم کاری ساخته نبود! در این حادثه استانداری ‌فرمانداری و نیروهای جان برکف ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی به ویژه نیروهای مردمی از هیچ تلاش و فداکاری دریغ ننموده و همدردی و حمایت مردم از مهمانان نوروزی برگ زرینی از نوع‌دوستی و مهمان‌نوازی مردم شریف شیراز را به نمایش گذاشت.

پنجم: نکته آخر اینکه کمیته تحقیق و تفحص شورای شهر شیراز با حضور کارشناسان خبره و دانشگاهیان متخصص از رشته‌های مختلف در حال بررسی و تهیه گزارش نهایی علل سیل اخیر بوده و بدون توجه به جوسازی و پیش داوری به زودی نتیجه را به اطلاع عموم مردم شریف خواهند رساند. به عنوان عضو کوچکی از مردم نجیب و شریف شیراز تقاضا دارم قبل از هر گونه قضاوت منتظر اعلام گزارش مستند و دقیق کمیته تحقیق و تفحص شورای شهر و نمایندگان منتخب خودشان باشند.

با احترام نوذر امامی – نماینده شورای اسلامی شهر شیراز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار