نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی برآورد اولیه خسارت سیل و برف مزارع کشاورزی شرق استان را افزون بر یکهزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد.
کد خبر: ۷۲۷۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸ 23 March 2019

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی برآورد اولیه خسارت سیل و برف مزارع کشاورزی شرق استان را افزون بر یکهزار و 800 میلیارد ریال اعلام کرد.

علی محمد شاعری عصر روز شنبه پس از بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از مناطق سیل و برف زده شهرستان های شرق مازندران ( نکاء، بهشهر و گلوگاه) افزود: در مجموع سیل و برف حدود 5 هزار میلیارد ریال به مزارع کشاورزی این استان خسارت وارد کرد.
وی اضافه کرد: در بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی خسارت های ناشی از سیل و برف در این استان به دقت مورد بررسی قرار گرفت تا با بازگشایی مجلس بتوانیم تصمیم جدی برای جبران این خسارت ها داشته باشیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این گزارش ها به دولت برای کمک به خسارت دیدگان ناشی از سیل و برف نیز ابلاع خواهد شد تا بتوانیم با هماهنگی مجلس و دولت بخشی از این خسارت ها جبران شود.
**** تصویب اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی حوادث غیر مترقبه در بودجه 98
نماینده مردم شهرستان های نکاء؛ بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون بودجه سال جاری 20 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری از بلایای طبیعی از جمله سیل در کشور به خصوص استان های شمالی کشور مصوب کرد و مازندران نیز می تواند از این اعتبار استفاده کند.
شاعری افزود : استان مازندران نیز می تواند برای اجرای طرح های پیشگیرانه و کمک به خسارت دیدگان ناشی از سیل و برف از این اعتبار بهره مند شود و این کار نیاز به پیگیری مسوولان استانی با کمک نمایندگان دارد.
وی اضافه کرد: کشاورزی مهمترین منبع درآمدی مردم مازندران محسوب می شود و سیل و برف اواخر زمستانی که آثارش همچنان بر جای مانده، به این حوزه خسارت زیادی وارد کرد و دست مردم تا حد زیادی خالی شد.
شاعری افزود : اگر دولت به موقع به کشاورزی برای جبران خسارت ها کمک نرساند، این مردم نمی توانند زندگی روزمره خود را بگذرانند و قطعا دچار مشکل جدی معیشتی می شوند.
باران یکشنبه 26 اسفندماه 97 در مازندران که به گزارش هواشناسی در سه دهه اخیر بی سابقه بود به بیش از 6 هزار و 200 واحد مسکونی در این استان خسارت زد و هفت هزار دهنه مزارع کشاورزی نیز آسیب دید و 5 نفر نیز جان خود را از دست دادند.
همچنین بارش برف در ارتفاعات و مناطق موسوم به هزار جریب شهرستان های بهشهر و نکاء باعث قطع راه ارتباطی و آب و برق حدود 120 روستا شد و راه ارتباطی تعدادی از روستاهای هزارجریب در مناطق کوهستانی با گذشت یک هفته از بروز سیل و برف همچنان بسته است.
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار