میلیونها متر مکعب روان آب ناشی از بارندگی های رگباری، طغیان رودخانه ها و سرریز شدن سدهای گلستان و به تبع آن جاری شدن سیل بخشی از جاده گرگان به آق قلا را به زیر آب برد بطوریکه پلیس راه مجبور شد باند شمال به جنوب این محور را مسدود کند.
کد خبر: ۷۲۷۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳ 22 March 2019

بر اساس مشاهدات عینی عصر و شبانگاه جمعه خبرنگار ایرنا، تردد در این مسیر متوقف شده و امکان ورود خودروها به شهر آق قلا به دلیل بالا آمدن سطح آب وجود ندارد و بیم آن می رود که باند شمال به جنوب هم بسته شده و ارتباط این شهر مرزی به کلی با گرگان مرکز استان گلستان قطع شود. 
افزایش سطح آب در جاده گرگان - آق قلا همچنان ادامه دارد بطوریکه اکنون شمار زیادی از خودروهای پارک شده در حاشیه جاده و محدوده پلیس راه غرق در آب شده است.
همچنین سه راهی یساقی به سمت بندر ترکمن هم به علت آب گرفتگی و طغیان رودخانه از عصر امروز بسته شده و دسترسی به بندرترکمن از محور جایگزین گرگان - کردکوی - بندرترکمن امکان پذیر است.
هم اکنون علاوه بر نیروهای امداد و نجات ؛ ارتش و سپاه هم وارد میدان شده و به سیل زدگان آق قلا کمک می کنند.
شماری از نیکوکاران محلی هم در کنار هلال احمر و سایر دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران استان گلستان بین مردم آق قلا و حومه؛ آب، نان و غذاهای سرد و گرم توزیع می کنند.
همچنین بخشی از خانه های آق قلا نه تنها خالی از سکنه شده بلکه اثاث آن نیز جابجا یا در حال جابجایی است و از دیگر سو پل تاریخی این شهر متعلق به دوره صفویه در حال غرقاب شدن است.
در همین پیوند شورای تامین و ستاد مدیریت بحران گلستان که تقریبا این روزها به تواتر جلسه داشته است؛ مجددا تشکیل جلسه داد. 
سیلاب هایی که چند روز پیش از شرق گلستان آغاز شد هم اکنون تمام مناطق شمال و شمال غرب استان را به محاصره خود در آورده است. 
باوجود هشدار هواشناسی و آمادگی قبلی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران گلستان بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در استان بر جای گذاشته و جان 2 کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت. 
از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی بیش از 300 میلمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار