استاندار فارس که در نخستین ساعات سال 98 از شیرخوارگاه و مرکز نگهداری کودکان در شهر صدرای شیراز دیدن کرد، گفت که واگذاری امور چنین مکان هایی به مردم و نقض نظارتی دولت می تواند نتایج بهتری داشته باشد.
کد خبر: ۷۲۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 22 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: گزارش از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس حاکی است که نماینده عالی دولت در استان فارس مشارکت خیرین و نیک اندیشان در مدیریت شیرخوارگاه حضرت ولی عصر(عج) شهر صدرا را تجربه خوبی از حضور مردم در این عرصه دانست و افزود: هر چه این امور بیشتر به مردم واگذار شود و دستگاه های دولتی نقش سیاستگذاری و هدایت را بر عهده داشته باشند به نتایج بهتری دست پیدا خواهیم کرد.
رحیمی با توصیه به خانواده های دارای امکانات مناسب برای برعهده گرفتن نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، با تاکید بر این که قانون گذار در این زمینه تسهیلات خوبی فراهم کرده است، افزود: جامعه باید در رشد و تربیت این کودکان تلاش کند تا در آینده شاهد ایفای نقش مثبت و سازنده در جامعه توسط این کودکان باشیم.
استاندار فارس با بیان این که مجموعه شیرخوارگاه حضرت ولی عصر(عج) اولین مجموعه هیات امنایی در سطح کشور است و با رعایت استانداردهای لازم، نوزادان شیرخوار و کودکان سه تا شش ساله را نگهداری می کند، گفت: عملکرد این مجموعه نشان می دهد که اگر فعالیت های اینچنینی به خود مردم واگذار شود شاهد موفقیت های بیشتری خواهیم بود.
رحیمی اضافه کرد: خانواده، بهترین مکان برای نگهداری و تربیت کودکان است؛ اگر امکان پذیر باشد خانواده اصلی کودکان و در غیر این صورت خانواده هایی که تمایل دارند سرپرستی این کودکان را بر عهده بگیرند.
استاندار فارس با بیان این که امیدواریم با کاهش آسیب های اجتماعی، شاهد کم شدن تعداد کودکان در چنین مراکزی باشیم، اظهار داشت: در این مرکز، امکانات و ظرفیت های مناسبی برای نگهداری از کودکان فراهم شده است که امیدواریم روز به روز بهتر پیشرفته تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار