مدیر کل فرودگاه‎هاي استان فارس ضمن بيان فعاليت‎هاي فرودگاه شيراز در سال 97 و اقدامات نوروزي آن با توجه به جنبه‎هاي مختلف کاري و اهداف مورد نظر، عملکرد خود را با نمره 17 ارزيابي کرد.
کد خبر: ۷۲۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 22 March 2019

تابناک فارس: مديرکل فرودگاه‎هاي استان فارس ضمن بيان فعاليت‎هاي فرودگاه شيراز در سال 97 و اقدامات نوروزي آن با توجه به جنبه‎هاي مختلف کاري و اهداف مورد نظر، عملکرد خود را با نمره 17 ارزيابي کرد.به گزارش روابط‎ عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران؛ رضا بدیعی‎فرد در مورد اقدامات انجام شده در سال 97، در بحث توسعه و بهسازی در فرودگاه شیراز گفت: از مهمترین اقدامات ادامه تکمیل پروژه ترمینال بین‎المللی است که پوسته ترمینال یعنی نمای چهار طرف و پوشش چهار لایه سقف آن تمام شده است و در حال محوطه‎سازی در سمت ایرساید و لندساید هستیم که برای اینکار باید حدود 85 هزار مترمکعب شن‎ریزی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه فاز یک بهسازی فرودگاه‎های استان فارس در 15 جبهه و با اعتبار 100 میلیارد ریال به پایان رسیده است، ادامه داد: بهسازی سالن خروجی ترمینال خارجی قدیم فرودگاه شیراز، تکمیل شبکه فاضلاب و ایستگاه پمپاژ و اتصال به فاضلاب شهری، شروع عملیات اجرای احداث ترمینال فرودگاه جهرم با حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی و تکمیل حصارکشی فرودگاه‎های فسا، داراب و جهرم از جمله آن هستند.
وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه هوانوردی نیز گفت: عملیات پیچیده نصب سامانه مدیریت فرکانس موسوم به سامانه سوئیچینگ، بهسازی برج مراقبت پرواز، پیگیری خرید سامانه رادار MSSR که پس از گذراندن مراحل خرید و انتقال به ایران، اکنون در حال ترخیص از گمرک بندرعباس است تا به استان انتقال دهیم. این رادار در 200 کیلومتری فرودگاه و در منطقه تنگ‎ریز در ارتفاعات کوه سپید نصب خواهد شد که جاده دسترسی به این منطقه را نیز احداث کرده‎ایم.
بدیعی‎فرد ادامه داد: جابجایی چراغ‎های باند 29 چپ، ترمیم اپرون قدیم فرودگاه با ظرفیت پارک 12 هواپیما، خط‎کشی کامل سطوح پروازی و اصلاح خطوط موجود، مطالعات آب‎های زیرسطحی توسط مشاور پاکسازی سطوح پروازی، لایروبی کانال‎های زهکشی در ایرساید به همراه پاکسازی حاشیه باندها و تاکسی‎وی‎ها از علفزار و بوته‎ها و برگزاری تمرین کامل طرح اضطراری از دیگر اقدامات سال 97 محسوب می‎شود.
وی در بحث تسهیل در روند ورود و خروج مسافران در پروازهای خارجی توضیح داد: برای این کار با هماهنگی‎های انجام شده موفق شدیم لیبل ویزا از گذرنامه و مهر گذرنامه را حذف کنیم و با نصب سامانه خودکار عوارض خروج از کشور و ارتقای سیستم‎های گذرنامه در این زمینه موجب تسهیل کار مسافران شده‎ایم.
بدیعی‎فرد با بیان اینکه در سال 98 عملیات بهسازی فرودگاه‎های استان فارس در فاز دوم در چندین جبهه کاری و با اعتبار 200 میلیارد ریال ادامه خواهد یافت، گفت: ادامه روند تکمیل ساخت ترمینال خارجی، درزگیری سطوح پروازی فرودگاه فسا، نصب و راه‎اندازی رادار MSSR، نصب سامانه کمک ناوبری DVOR، رفع ایرادات عملیاتی در حوزه‎های مختلف برای رسیدن به شرایط تمدید گواهینامه فرودگاهی، تدوین نظامنامه امنیتی فرودگاه و پروژه تکمیل و ارتقای سیستم‎های دوربین مدار بسته فرودگاه از اقداماتی است که در فاز دوم اجرا خواهیم کرد.
مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس در بخش دیگری از این گفتگو در مورد ماموریت‎های محول شده به وی در این سمت گفت: در ابلاغ بنده چهار محور وجود دارد محور اصلی آن استقرار سیستم مدیریت ایمنی است. این سیستم بر پایه گزارش‎گیری از حوزه‎های مختلف در مورد نواقص ایمنی عمل می‎کند که اطلاعات جمع‎آوری، تحلیل و اولویت‎بندی می‎شود و اقدام به رفع آنها و همچنین بازبینی دوره‎ای می‎کنیم که در دل آن رفع یافته ها برای دریافت گواهینامه فرودگاهی نیز می‎گنجد. 
تاکید بر ارتقای سطح فرهنگ و اخلاق، دیسیپلین اداری و توسعه فرهنگی، توسعه کار تیمی و افزایش مهارت‎ها و بهبود شرایط کاری نیروهای انسانی متخصص با تاکید بر شناسایی نیروهای مستعد دیگر ماموریت محول شده به بدیعی‎فرد است که در این رابطه گفت: ما در این چهار سال برنامه‎ریزی کردیم و در بحث همتاسازی به جایی رسیدیم که دو معاون این فرودگاه، یکی مدیرکل فرودگاه اصفهان و دیگری مدیرکل فرودگاه بوشهر شدند و در بحث شناسایی نیروهای مستعد نیز شش نفر از نیروهای این فرودگاه برای دوره اینگام شناسایی و انتخاب شدند.
وی ادامه داد: یک اتفاق بسیار خوب در شیراز بحث تعامل کاری بسیار بالایی است که بین تمام حوزه‎ها از جمله ارگان‎های سپاه، پلیس، گمرک، گذرنامه، نهاد ریاست جمهوری و حدود 17 ایرلاین داخلی، پنج ایرلاین خارجی و همین طور در مجموعه کارکنان اداره کل و فرودگاه‎های تحت پوشش وجود دارد که زمینه‎های همکاری را به خوبی میان واحدها تسهیل کرده است. یک نمونه آن فرود اضطراری هواپیمای نروژی با 180 مسافر بود که باید آنها را بدون دریافت ویزا به هتل اعزام می‎کردیم و با تعامل و همکاری ارگان‎های مربوطه توانستیم این کار را انجام دهیم و این موضوع تبدیل به یک فرصت ملی شد و رفتار خوب ما و امکاناتی که برایشان فراهم کردیم باعث شد آنها به سفیرانی برای معرفی ایران تبدیل شوند.
بدیعی‎فرد موضوع نگهداری و بهره‎برداری موثر از زیرساخت‎ها را به عنوان ماموریت دیگر خود معرفی کرد که در زمینه آن کارهای خوبی انجام شده است، گفت: در بحث درآمدهای فرودگاهی نیز توسعه شبکه پروازی در داخل و خارج کشور را در دستور کار قرار دادیم و خطوط پروازی جدیدی را ایجاد کردیم و همچنین با تعاملات خوبی که با ایرلاین‎ها داشتیم توانستیم تقریبا 80 درصد مطالبات را دریافت کنیم.
وی ادامه داد: در بحث کاهش هزینه‎ها نیز پیگیری‎های زیادی داشتیم و ضمن کاهش تعرفه‎های آب و برق و گاز و غیره بر اساس مصوبات، در کاهش مصرف برق و آب نیز کارهای زیادی انجام دادیم.
بدیعی‎فرد با بیان اینکه ماموریت دیگر وی ساخت ترمینال بین‎المللی فرودگاه شیراز است، گفت: همانطور که گفته شد به امید خدا این ترمینال هم در سال 98 به اتمام خواهد رسید.
مدیرکل فرودگاه‎های استان فارس با اشاره به اینکه فرودگاه‎ها در مورد اقدامات نوروزی تابع دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران هستند، گفت: بر اساس دستورالعمل حوزه‎های بازرگانی و عملیات هوانوردی براساس چک لیست‎های آنها اقدام کردیم و با نورپردازی و آراستگی فضای سبز و گلکاری در محیط پیرامونی، چیدن سفره هفت سین، استقرار گروه‎های موسیقی محلی در ترمینال‎ها، ایجاد شهربازی کوچک برای کودکان، استقرار میزهایی برای پاسخ‎گویی به پرسش‎های شرعی و مشاوره خانوادگی و غیره سعی کردیم فضایی متفاوت برای مسافران فراهم کنیم.
رضا بدیعی‎فرد در پایان در مورد ارزیابی عملکرد خود گفت: شکر خدا سعی کرده‎ام تمام وقت، انرژی، تخصص و تجربه‎ام را به کار بگیرم و خوشبختانه در خیلی از حوزه‎ها نیز موفق عمل کردیم برای مثال در اجرای پروژه‎ها توانستیم کل اعتبارات لازم را دریافت کنیم و حتی 25 درصد افزایش مبلغ قرارداد را هم جذب کردیم. البته اهداف من خیلی فراتر از اینهاست ولی در بعضی از برنامه‎ها هم عقب افتاده‎ایم و با این وصف به عملکرد خود نمره 17 می‎دهم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار