شهرستان فسا با بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی و گردشگری به عنوان یک شهر تاریخی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۷۲۷۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 22 March 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا گفت: قرار گرفتن در مسیر ترانزیت اتصال استان‌های جنوبی و شرقی به استان فارس و مرکز کشور و عبور این مسیر از منطقه نمونه گردشگری میانجنگل و امامزاده اسماعیل (ع)، وجود آثار تاریخی تل ضحاک، عمارت محمدی، قمپ آتشکده، منطقه نمونه گردشگری امامزاده اسماعیل، باغ کدیوری، امام زاده شهیدان و جنگل مصنوعی بهشت کوثر فسا، و وجود بیش از ۱۰واحد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی فسا و دو بیمارستان و دو مرکز درمان بستر این شهر ۷هزار ساله را به یکی از مکان‌های گردشگری استان فارس تبدیل کرده است.
کرمی افزود: ستاد تسهیلات این شهرستان امسال بیش از ۳۵۰ اتاق با تمامی امکانات رفاهی در ۲۰مدرسه همراه با چهار مجتمع بوم گردی برای اسکان مهمانان نوروزی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: زائرسرای امامزاده اسماعیل با گنجایش ۳۵۰۰نفر شب اقامت و مهمانسرای جهانگردی این شهرستان هم از دیگر امکانات رفاهی برای اسکان گردشگران نوروزی است.
رئیس ستاد تسهیلات نوروزی فسا تصریح کرد: صنایع دستی این شهرستان شامل قالی محلی، گبه، خاتم کاری، معرق و مشبک چوب، سراجی سنتی، تذهیب، و انواع سوزندوزی‌ها است و مسافران نروزی می‌توانند در این شهرستان علاوه بر خرید این صنایع، نان فسایی، زیتون، روغن زیتون و مرکبات نیرا به عنوان سوغاتی به شهر خود ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار