عنایت الله رحیمی، سه شنبه در آیین افتتاح قرارگاه نوروزی امام علی(ع) نیروی انتظامی استان فارس در شیراز با اشاره به اینکه افزایش تردد در ایام نوروز احتمال خطر را بالا می برد، اظهار داشت: در سال 97 میزان تلفات جاده ای در این استان 9 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۷۲۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 19 March 2019

استاندار فارس افزود: رفع نقاط حادثه خیز و افزایش گشت نامحسوس از جمله دلایل کاهش میزان تلفات جاده ای در این استان است.
رحیمی ادامه داد: انتظار ما این است که گردشگران و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات پیش رو نیز با رعایت نظم و قانون و قوانین راهنمایی و رانندگی، از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.
وی گفت: بی شک مردم استان فارس با رعایت قانون، فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی خود را به نمایش خواهند گذاشت و از مسافران نوروزی به خوبی استقبال می کنند.
استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود بیان کرد: دشمنان در سال 97 چالش ها و توطئه های زیادی برای مردم و کشور ما ایجاد کردند اما همه این موارد با هوشیاری مردم و مسئولان امنیتی خنثی شد.
رحیمی، حضور پُر شور آحاد ملت در راهپیمایی روز 22 بهمن 97 را یکی از دلایل ناکامی دشمنان برشمرد و اظهار داشت: با وجود تهدیدهای امنیتی زیاد، اجازه ایجاد هیچ اقدام مخل امنیت در استان فارس در حین برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی داده نشد.

**مشارکت 15هزار نیرو برای تامین امنیت مردم در نوروز 98
فرمانده انتظامی استان فارس هم در این آیین بیان داشت: در ایام تعطیلات نوروز 98 برای تامین هر چه بیشتر امنیت مردم این استان، مسافران نوروزی و گردشگران، 15هزار نفر نیروی کمکی اعم از نگهبانان محله و همیاران پلیس مشارکت دارند.
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی افزود: شعار نیروی انتظامی در نورزو 98 نشاط بهاری، نظم و قانون مداری است و
این نیرو با محور قرار دادن این شعار به وظایف قانونی خود عمل می کند.
وی ادامه داد: 135 ایستگاه نوروزی در استان فارس ایجاد شده که از این تعداد 60 ایستگاه آن در شیراز مستقر است و در این ایستگاه ها خدمات درمانی و مشاوره ای رایگان ارایه می شود.
این مقام انتظامی بیان کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز، 2 هزار و 500 گشت خودرویی، نفری و نامحسوس با خودروهای شخصی بر تردد وسایل نقلیه در جاده های این استان نظارت دارند.
گودرزی گفت: در سه روز گذشته، 71 نفر در کشور در اثر حوادث جاده ای کشته و یک هزار و 700 نفر مجروح شدند که سهم استان فارس از این تعداد مجروح و متوفی، سه و هفت دهم درصد است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 96 بیانگر 65 درصد کاهش است.
فرمانده انتظامی استان فارس افزود: بیشترین تخلفات رانندگی این استان در سه روز گذشته در محورهای جهرم و لار ثبت شده و بیشترین این حوادث ناشی از خواب آلودگی و عدم توجه به جلو، گزارش شده است.
وی، با اشاره به اینکه در سه روز گذشته، 6درصد تردد در جاده های کشور در استان فارس بوده است، اظهار داشت: متوسط سرعت خودروها در جاده های این استان 81 کیلومتر بر ساعت است که از این وضعیت راضی نیستیم و این رقم باید به 76 کیلومتر بر ساعت کاهش یابد.
گودرزی به برپایی آیین چهارشنبه پایان سال نیز اشاره کرد و گفت: با شادی مردم مشکلی نداریم و تنها با کسانی که هنجارشکنی کنند برخورد جدی صورت خواهد گرفت و به عنوان نمونه، 71 نفر از کسانی که در این استان در زمینه فروش ترقه فعالیت داشتند دستگیر شدند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در هفته جاری، یک هزار و 500 معتاد متجاهر از سطح خیابان های شیراز جمع آوری شده اند که این کار تاثیر خوبی در کاهش سرقت های خُرد داشته است.
همزمان با افتتاح قرارگاه نوروزی امام علی (ع) استان فارس در شیراز از سامانه اعمال قانون تلفن همراه و دوربین نظارتی آنلاین پلیس که بر روی لباس ماموران نصب خواهد شد نیز رونمایی شد.
همچنین در ادامه این آیین، استاندار فارس و فرمانده نیروی انتظامی این استان با اهدای شاخه گل و هدایایی از شماری از
مسافران نوروزی که وارد شیراز شدند، استقبال کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار