سر و سامان دادن به معتادان متجاهر اقدام موثری است که در آستانه فرا رسیدن نوروز در شهرستان شیراز به انجام رسید.سر و سامان دادن به معتادان متجاهر اقدام موثری است که در آستانه فرا رسیدن نوروز در شهرستان شیراز به انجام رسید.
کد خبر: ۷۲۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶ 19 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: سر و سامان دادن به معتادان متجاهر اقدام موثری است که در آستانه فرا رسیدن نوروز در شهرستان شیراز به انجام رسید.
مدیر بهزیستی شهرستان شیراز از طرح جمع‌آوری بیماران متجاهر در آستانه نوروز خبر می‌دهد و به خبرنگار فارس می‌گوید: این طرح از 14 اسفند ماه آغاز شده است.

Image result for ‫معتادان‬‎
حمید آزرمی ادامه می‌دهد: مدیریت و نظارت حوزه امور پیشگیری بهزیستی شهرستان شیراز مانند سال‌های گذشته فعالیت خود را در این زمینه با جدیت آغاز کرده است.
وی اضافه کرد: در این طرح گسترده که به صورت سالانه برگزار می‌شود، معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری و به مراکز اقامتی میان مدت دارای مجوز انتقال داده و مورد سامان‌دهی قرار می‌گیرند.

ویزیت رایگان و اقامت


آزرمی با اشاره به ویزیت شدن این بیماران توسط پزشک به صورت رایگان اعلام می‌کند: در مراکز اقامتی در ابتدا توسط پزشک مرکز ویزیت و بعد از پذیرش و ارایه لباس و پوشاک توسط روانشناسان مراکز مشکلات روحی و روانی آنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی می‌افزاید: مدت اقامت بیماران در این مراکز از یک تا سه ماه است و در طول دوره اقامت توسط مددکار مراکز با خانواده آنان نیز تماس گرفته می‌شود تا به آنها اطلاع‌رسانی شود.
مدیر بهزیستی شیراز با ذکر آماری در این زمینه عنوان می‌کند: در حال حاضر تعداد 766 از بیماران در 10 مرکز اقامتی میان‌مدت تحت نظارت سازمان بهزیستی، مورد درمان قرار گرفته‌اند.
وی اضافه می‌کند: 49 نفر از این افراد بانوان هستند و 400 نفر دیگر نیز در مرکز دولتی ماده 16 تحت درمان دارویی و روانشناسی و مددکاری قرار دارند.
آزرمی با تاکید بر بازدید مداومی که از این مراکز به انجام می‌رسد بیان می‌کند:  هزینه نگهداری بیماران در مرکز اقامتی میان‌مدت روزانه 150 هزار ریال و در مرکز ماده 16 مبلغ 160 هزار ریال است.
وی ادامه می‌دهد: بعد از ترخیص بیماران در قالب طرح مدیریت در خصوص اشتغال‌زایی بیماران و حمایت‌های خانواده توسط مددکاران مرکز و کلینیک‌های مددکاری طرف قرارداد اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

شهر پاک
یک مسافر نوروزی که هر سال در دهه آخر اسفندماه به شیراز سفر می‌کند و به بازدید از بافت تاریخی شهر علاقه دارد، می‌گوید: در سال‌های اخیر اقدامات موثری در بافت تاریخی شیراز برای جمع آوری معتادان صورت گرفته است.

 

 
امیر کاشف می‌افزاید: این اقدامات باعث شده است تا بافت تاریخی به فضای ایمنی برای گردشگران خارجی و مسافران نوروزی تبدیل شود و با امنیت بهتری در این منطقه اصیل تردد کنند.
وی معتقد است: جمع آوری و سامان دادن به معتادان متجاهر علاوه بر اینکه یک اقدام اجتمای موثر است، یک اقدام فرهنگی، تاریخی و در راستای تقویت گردشگری ایمن نیز عمل می‌کند و به ویژه به شهر در چشم گردشگر خارجی اعتبار بیشتری می‌بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار