فرماندار شیراز با بیان اینکه در موضوع چهارشنبه سوری هیچ تقابلی بین مسئولان و مردم وجود ندارد،افزود: همه مسئولان به دیدگاه‌ها و مطالبات و خواسته‌های مردم احترام گذاشته و می‌گذارند.
کد خبر: ۷۲۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶ 19 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا: محمدرضا امیری در جمع خبرنگاران افزود: تمام مسئولان همواره در راستای پاسداشت سنت‌ و آئین‌های خوب در کنار و همراه مردم بوده و هستند.
فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه چهارشنبه‌سوری یک سنت دیرینه ایرانی است گفت: متاسفانه طی سال‌هایی این سنت به واسطه برخی رفتارها به یک معضل تبدیل شده بود اما در سال‌های اخیر روند اصلاح را طی کرده است.
امیری بیان کرد: باید پذیرفت که برخی رفتارها و روش‌های نادرست که وارد این سنت شده بود، حوادثی را رقم زد که سبب شده چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شود.
وی ادامه داد: شیراز به ١٥ بلوک تقسیم شده و در هر بلوک نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف مستقر خواهند شد.
امیری خاطر نشان کرد:  نیروهای مستقر در بلوک‌های تعیین شده، با هرگونه رفتار و حرکات هنجارشکنانه که امکان دارد بر اثر غفلت و نه به عمد از سوی معدود افرادی حادث شود.
به گفته وی حضور نیروهای دولتی صرفا برای کمک به ایجاد و حفظ آرامش و فضای مفرح برای شادی مردم است . 
فرماندار شیراز به برنامه‌ریزی خوب انجام شده برای استقبال از نوروز در ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان شیراز اشاره کرد و گفت: سنت نیکوی استقبال از بهار در سال‌های اخیر مورد تجوع بیشتری قرار گرفته که البته به یک مطالبه عمومی هم تبدیل شده است . 
وی افزود: شیراز از مقاصد مهم و در صدر آمارهای گردشگری کشور محسوب است این درحالیست که تشکیل ستاد خدمات سفرهای نوروزی به ریاست مسئولین سیاسی جزو مصوبات است . 
امیری، اعمال مدیریت یکپارچه، برنامه‌ریزی و نظارت برای هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان را مهمترین هدف از تشکیل این ستاد عنوان کرد . 
وی با اشاره به برگزاری ٤ جلسه ستاد مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در قالب١٢ کمیته در شهرستان شیراز، به پیش‌بینی افزایش حضور مسافران نوروزی در این کلانشهر اشاره و اظهار کرد:  آب و هوای مطبوع، نوسانات ارزی و کاهش سفرهای خارجی موجب افزایش آمار سفرها در نوروز ٩٨ شیراز خواهد شد . 
امیری افزود:  نوروز ٩٧ نسبت به نوروز سال ٩٦ با افزایش ٢٧ درصدی اسکان در شیراز مواجه بودیم.
وی تصریح کرد: پیش‌بینی افزایش مسافر نوروزی و مدت اقامت را داریم.
وی افزود:  کمپ‌های اسکان در آموزش و پرورش و شهرداری به ظرفیت ٤٤٨ هزار و ١٢٠ نفر در شبانه روز اسکان پیش‌بینی شده است.
وی خاطر نشان کرد:  در ایام نوروز ٩ پایگاه هلال احمر، ٤٠ واحد امداد خودرو، ٣٤ قاضی کشیک، ٣٢ شورای حل اختلاف، ٩١ واحد داروخانه، ٤٢ نمایندگی شرکت‌های بیمه، ٥ واحد راهدارخانه، ٣٠ کیوسک اطلاع رسانی و راهنمایی مسافرین، ٨٠ واحد کیوسک اطلاع رسانی شهرداری، توزیع یک میلیون نسخه اقلام تبلیغاتی، ١٤ ناظر تعزیرات حکومتی و ٦موزه  در این ایام فعال خواهند بود . 
وی با بیان اینکه سفره‌های هفت سین در مبادی ورودی شیراز، میادین و ترمینال‌ها پیش‌بینی شده است، گفت: در ایام نوروز بیش از ٥ هزار ساعت جشنواره و مسابقات فرهنگی برگزار خواهد شد . 
 فرماندار شیراز گفت:  سال‌های گذشته تلاش شده که زشتی زدایی از سطح شهر و ساماندهی معتادین متجاهر انجام شود که در این راستا طی روزهای اخیر حجم زیادی از متعادین از سطح شهر جمع‌آوری شده است . 
به گفته وی  معتادین ساماندهی شده، تا پایان فروردین ماه اسکان داده خواهند شد تا پس از آن هم در خصوص این معضل چاره‌اندیشی مناسبی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار