محمدجواد جمالی نوبندگانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی جزء قربانی‌های تروریسم بوده، بر ضرورت مبارزه با تفکر افراطی تاکید کرد و گفت: ما برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنیم.
کد خبر: ۷۲۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 19 March 2019

تابناک فارس به نقل از دفاع پرس: محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاجعه نیوزیلند که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم بی‌گناه شد، اظهار داشت: در هر جای دنیا به واسطه حملات تروریستی که ناامنی، آشفتگی و ظلم در حق مردم صورت می‎گیرد، قطعا پشت پرده آن نام و اثری از آمریکا خواهد بود.محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، با اشاره به فاجعه نیوزیلند که منجر به کشته شدن تعدادی از مردم بی‌گناه شد، اظهار داشت: در هر جای دنیا به واسطه حملات تروریستی که ناامنی، آشفتگی و ظلم در حق مردم صورت می‎گیرد، قطعا پشت پرده آن نام و اثری از آمریکا خواهد بود.
وی با بیان اینکه اسلام‎هراسی از مهم‌ترین اهداف غربی‌هاست، افزود: دست‌نشانده‌های آمریکایی‌ تکلیفی جز ناامن جلوه دادن اماکن مذهبی ندارند؛ لذا می‌خواهند در اذهان جوامع بین‌المللی از مسلمانان چهره‌ای خشن و جانی ترسیم کنند و بر این باورند که می‌توانند با فرافکنی دیدگاه کشورهای دیگر را نسبت به مسلمانان تغییر دهند؛ چراکه آنها اتحاد و انسجام میان امت اسلامی را برنمی‌تابند.
جمالی با تاکید بر اینکه تروریسم دست‌پرورده آمریکاست و در حقیقت نه‌تنها برای امت اسلامی بلکه برای جهان تهدید و خطری بزرگ محسوب می‌شود، افزود: آمریکا مطمئن باشد در آینده‌ای نه چندان دور به دست تروریست‌هایی که اکنون از این کشور ارتزاق می‌شوند، خطرات و آسیب‌های جدی خواهد دید.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که خود قربانی تروریسم بوده است، امروز به جایگاهی از قدرت رسیده که می‌تواند علاوه بر ارتقای امنیت داخلی برای مبارزه با تفکر افراطی و جریان تکفیری به کشورهای هدف کمک کند؛ کمااینکه مصداق بارز این مسئله در خشکاندن تفکر و جریان تکفیری در منطقه برای همگان به اثبات رسید.
نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس گفت: مبارزه با تروریسم برجسته‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است و در این مسیر همیشه ثابت قدم هستیم و هرگاه مشاهده کنیم کشوری با این پدیده دست به گریبان است با رعایت قوانین و موازین آن کشور قطعا به یاری آن‌ها خواهیم شتافت؛ چراکه مبارزه با تروریسم فواید عظیمی برای تمام کشورها دارد و زمانی امنیت و صلح در جهان حاکم می‌شود که اثری از تروریسم در جهان نباشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی از بدو ظهور انقلاب تاکنون به شدت در مسیر مبارزه با تروریسم ثابت قدم بوده و جهاد کرده،تصریح کرد: در حقیقت ما در مبارزه با تروریسم و جریان تکفیری به برخی از کشورهای فرامنطقه اعتماد نداریم و از نظر ما ادعای کسانی که خود در ایجاد و رشد این جریان نقش داشته‌اند، قابل باور و پذیرفتنی نیست.
وی با توجه به این نکته که آمریکا بزرگترین کشور حمایت کننده از تروریسم است، گفت: قطعا اگر این موضوع کالبدشکافی شود متوجه خواهیم شد که نام و نشانی از دولتمردان آمریکایی‌ پشت پرده تمام جنایات در منطقه و سایرکشورهاست.
جمالی نوبندگانی مبارزه با تروریسم و اقدام در جهت ثبات امنیت در منطقه را رسالت و دستاورد انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: کشورمان به عنوان حافظ امنیت در منطقه، همواره از کشورهایی که در خط اول مبارزه با تروریسم و گروه‌های افراطی ایستاده‌ و جهاد می‌کنند، حمایت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار