کد خبر: ۷۲۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹ 19 March 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشستی با حضور مسؤولان مرتبط با تنظیم و بازرسی بازار به ریاست دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که بنا به گفته رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از این پس دادستان‌ها نیز به بحث نظارت بر بازار ورود پیدا می‌کنند و این بر اساس بخشنامه اول بهمن‌ماه دادستان کل کشور است. در این نشست یکی از موضوعاتی که مطرح شد در خصوص بحث مرغ و نوسانات قیمت آن در استان بود که ضامنی مسؤول اتحادیه مرغداران استان در ابتدا با بیان اینکه حکومت دینی بر مبنای عقل بنا شده است این گونه اظهار کرد که بدون کار کارشناسی نمی‌توان در مورد قیمت مرغ نظر داد.
وی سپس با بیان این که چگونه می‌توان قیمت مرغ را 11 هزار و 500 تومان اعلام کرد در حالی که از تولید تا مصرف ده‌ها هزینه ریز و دشت وجود دارد اظهار کرد: پس هزینه شست و شوی سه مرتبه مرغداری در این بین چه می‌شود؟.
ضامنی افزود: در این بین هزینه بسترسازی کف سالن و هزینه جوجه یک روزه و کرایه حمل جوجه و کنستانتره و ذرت و سویا چه می‌شود؟ سود 2.5 درصد نهاده‌ها و حمل و کرایه حمل نهاده‌ها را حساب کرده‌اید؟.
وی ادامه داد: به همه این‌ها خرید دارو و آنتی‌بیوتیک و خرید آن‌ها طی 5 مرحله و هزینه سوخت و گازوئیل و حقوق کارگر و مدیریت و آزمایشگاه و 10 درصد تلفات را بیفزایید؟.
ضامنی گفت: به این هزینه‌ها حمل از سردخانه تا بازار و افت 28 درصدی مرغ را نیز اضافه کنید و آیا آن کسی که خرده فروشی می‌کند نباید چیزی عایدش شود؟.
در ادامه مهرداد کرمی دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد پس از استماع سخنان ضامنی خطاب به او گفت: شما که از این هزینه‌ها سخن به میان آوردید آیا تسهیلاتی که دولت در اختیار مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها قرار داده را حساب نمی‌کنید.
دادستان مرکز استان افزود: شما چندین هکتار زمین را که دولت برای تولید در اختیار مرغداری‌ها قرار داده را به حساب نمی‌آورید و این‌ها را جز بیت‌المال نمی‌دانید.
کرمی با بیان این که بیشتر مشکلات ما به کسب روزی حلال و فراموشی گذشته‌ها برمی‌گردد تصریح کرد: بیشتر مشکلات به فرهنگ‌سازی در بازار برمی‌گردد چرا که در بازار اسلامی هیچ گاه کم فروشی و احتکار و گران‌فروشی وجود ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار