کد خبر: ۷۲۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۸ 19 March 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از همیشه به مردم فشار می‌آورد التهاب در بازار است که بنا به عقیده بسیاری از کارشناسان دلیل آن به نظارت ضعیف برمی‌گردد.
در همین راستا نشستی به میزبانی تعزیرات حکومتی و به ریاست دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که رضا زیرایی مدیرکل تعزیرات استان به نکات عجیبی اشاره کرد.
وی برای مثال به تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای اشاره کرد و گفت: روی برخی اجناس تخفیف 40 درصدی می‌زنند اما وقتی خوب نگاه می‌کنیم اگر متوجه شویم 10 درصد تخفیف داده می‌شود که این گونه تخلفات تا 25 میلیون تومان جریمه دارد.
زیرایی این نوع تخلف را تبلیغات خلاف واقع نام نهاد که یکی از دلایل آن به مهارت‌های پایین خرید مردم برمی‌گردد چرا که اگر در خرید مهارت داشته باشند تشخیص می‌دهند که تخفیف 10 درصد بیشتر نبوده در حالی که تبلیغ تخفیف 40 درصدی کرده‌اند و یا این که در بین برخی کالاها چند کالای تاریخ مصرف گذشته قرار داده می‌شود و کسی هم نمی‌فهمد که اوضاع از چه قرار است!.
وی به تخلفی دیگر از سوی شرکت‌ها تولیدی اشاره کرد که مناطق دور دست استان را نشانه گرفته‌‌اند و بنا به گفته او استان مورد سوداگری این شرکت‌ها قرار گرفته است.
زیرایی می‌گوید این شرکت‌ها کالاهای تاریخ مصرف گذشته خود را در بازار مناطق دوردست با مصداق تخفیف به فروش می‌رسانند.
وی مشکل دیگر را مربوط به اتحادیه‌های صنفی دانست و گفت: نباید در استان رئیس اتحادیه را 27 تا 30 میلیون تومان جریمه کنند و دستگیر شود کسی که خودش باید بر بازار نظارت داشته باشد.
زیرایی با تاکید بر این که اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی باید نظارت کنند افزود: باید از قانون نظام صنفی بیشتر استفاده شود مصالح ساختمانی‌ها که پروانه ندارند و نانوایی‌ها هم که همین جور خمیر را در تنور می‌ریزند و به خورد مردم می‌دهند که همه به دلیل عدم رعایت مقرارت نظام صنفی است.
وی قصه کمیسیون‌های قیمت‌گذاری را غصه‌ای دیگر دانست و گفت: چرا باید قصابی‌های شهر همه به دلیل آنالیزهای غیر منطقی تعطیل شوند.
مدیرکل تعزیرات استان ادامه می‌دهد چرا باید قیمت واقعی شن و ماسه در استان را احصا نکنیم و چرا باید در کمیسیون‌های قیمت‌گذاری همیشه از همه جا عقب باشیم وقتی قوی‌ترین کارشناسان عمران را داریم چرا نمی‌نشینند و قیمت واقعی را تعیین نمی‌کنند.
وی گفت: چرا باید قیمت میوه در استان با قیمت میوه در بوشهر برابری کند و آیا دوستان ما در صنعت و معدن نمی‌توانند از صنعت و معدن فارس قیمت واقعی میوه را تهیه کنند چرا که بیشتر میوه ما از استان فارس وارد می‌شود.
زیرایی در همین خصوص افزود: چرا باید میوه‌ای که ماندگاری دارد 30 درصد روی آن سود کشیده شود در حالی که این مردم گناه دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار