سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با 34 مصوبه در سال 97 پرکارترین کمیسیون این نهاد بود.سخنگوی شورای شهر شیراز گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با 34 مصوبه در سال 97 پرکارترین کمیسیون این نهاد بود.
کد خبر: ۷۲۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 18 March 2019

تابناک فارس به نقل از شیرازه: سخنگوی شورای شهر شیراز بیست و ششم اسفندماه در آخرین نشست خبری سال ۹۷ شورای شهر شیراز به تشریح بخشی از عملکرد کمیسیون های شورا پرداخت و با بیان اینکه در این مدت تلاش کردیم تا برنامه محوری را به جای پروژه محوری قرار بدهیم، گفت: شاخص هایی در برنامه مدنظر قرار دادیم که قابل ارزیابی و نظارت باشد.
نواب قائدی به راه اندازی سامانه شفافیت شهرداری شیراز اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون تمام فعالیت‌های اجرایی شهرداری در این سامانه در اختیار شهروندان است البته این کار ممکن است کاستی‌هایی داشته باشد که در طول سال جاری اشکالات آن برطرف خواهد شد.
 قائدی بیان کرد که کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز با 34 مصوبه در سال 97 پرکارترین کمیسیون این نهاد بود.وی ادامه داد: همچنین کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری با چهار مصوبه از دیگر کمیسیون های کم کار در شورای شهر شیراز بوده است.
قائدی گفت: کمیسیون تلفیق پنج مصوبه، کمیسیون نامگذاری پنج مصوبه، کمیسیون خدمات شهری 9 مصوبه ،کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی 17 مصوبه ،کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک 23 مصوبه و کمیسیون معماری و شهرسازی 30 مصوبه و همچنین کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز نیز 34 مصوبه را در سال 97 به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 97 تاکنون شورای شهر شیراز 44 جلسه علنی و 205 مصوبه داشته که 31 مورد از این مصوبات طرح و از سوی اعضای شورا تهیه شد و 174 مورد آن نیز لایحه بود و از سوی شهرداری شیراز ارائه شد.
قائدی عنوان کرد: در سال 97 علیرغم تلاش هایی که در حوزه فعالیت کمیسیون گردشگری و زیارت و کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری شده اما در این دو کمیسیون توفیق چندانی حاصل نشده است.
سخنگوی شورای شهر عنوان کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون شهردار شیراز 14 مورد تذکر از سوی اعضای این شورا دریافت کرده و دو بار نیز مورد سوال قرار گرفته است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: برنامه پنج ساله سوم در یک ماه و نیم گذشته در شورای شهر شیراز بررسی و با رای اکثریت اعضا مصوب شد که از ابتدای سال 98 اجرایی خواهد شد و برنامه محوری نیز یکی از ویژگی‌های بارز برنامه سوم است.
قائدی ادامه داد: برنامه سوم پنج ساله توسعه کلانشهر شیراز براساس شاخص‌های قابل اندازه گیری تدوین شده که 10 مضمون چشم انداز، 22 هدف کلان ،37 راهبرد و 150 شاخص قابل اندازه گیری در آن پیش بینی شده است.

وی درخصوص حقوق دریافتی اعضای شورای شهر شیراز بیان کرد: در گذشته مبلغ چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان حقوق اعضای شورا بود که این مبلغ از مهرماه سال جاری به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.
عضو شورای شهر شیراز در ادامه اظهار داشت: دستمزد اعضای شورا برای حضور در جلسات علنی، کمیسیون ها و نظارت ها است و تنها تا سقف ۷۰ ساعت شامل دستمزد می شود، درصورتی که ساعت عملکرد آنها افزایش پیدا کند اضافه کاری شامل آنها نخواهد شد.
قائدی همچنین گفت: طی یک ماه و نیم گذشته محله محوری و رفاه عمومی شهروندان را در قالب برنامه پنج ساله شهرداری کلانشهر شیراز مورد بررسی قرار دادیم.
وی درخصوص بازنگری مجدد لایحه ساماندهی باغات قصرالدشت اذعان داشت: این موضوع متوقف شده بود که مجددا در این دوره از شورا مطرح شد.
سخنگوی شورای شهر شیراز با بیان اینکه پس از تکمیل ایستگاه وکیل پرونده خط یک قطار شهری شیراز بسته می شود، به شرایط نامطلوب اقتصادی اشاره و اعلام کرد: اگر چه شرایط اقتصادی سخت است اما امیدواریم خط دوم مترو تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.
قائدی در ادامه به بیان نکاتی درخصوص راه اندازی خطوط بی آر تی در شیراز پرداخت و اظهار داشت: طبق مصوبه شورا، خط یک بی آر تی از شهرک گلستان تا میدان نمازی و خط ۲ نیز از میدان احسان تا بلوار استقلال است.
وی با اعلام اینکه مشکلاتی در این دو مسیر وجود دارد که باید تغییراتی اتفاق می‌ افتاد تا امکان راه‌ اندازی بی‌ آرتی فراهم شود، ابراز امیدواری کرد که این پروژه در سال ۹۸ به مرحله اجرا برسد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز بهترین موفقیت این کمیسیون را موفقیت در اخذ زمین توقفگاه خودروهای سنگین در شرق شیراز عنوان کرد و گفت: این خودروها علاوه بر آسیب رساندن به زیرساخت‌ های شهری موجب اذیت شهروندان نیز می‌ شدند.
قائدی سال ۹۸ را سال شکوفایی حمل و نقل عمومی اعلام کرد و گفت: بر اساس زیرساخت هایی که فراهم شده است در این حوزه پیشرفت های چشمگیری خواهیم داشت.
عضو شورای شهر شیراز در انتها با اظهار اینکه در سال جاری نتوانستیم آنگونه که باید، جذب سرمایه گذار داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد که بسته های تشویقی خوبی برای ارائه به سرمایه گذاران در نظر گرفته شود

برچسب ها: شورای شهر ، شیراز ، کمسیون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار