مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: طرح آرامش بهاری در ۵۰۰ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۲۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 18 March 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری از اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ در استان خبر داد و گفت: این طرح در ۵۰۰ بقعه متبرکه فارس در چهار سطح اجرا می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس در نشست خبری از اجرای طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین ۹۸ در استان خبر داد و گفت: این طرح در ۵۰۰ بقعه متبرکه فارس در چهار سطح اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌ها در این طرح برپایی ۵ خیمه معرفت در بقاع متبرکه شاخص از جمله حرم مطهر سید علاءالدین حسین، امامزاده سید حسین کازرون، حرم مطهر علی ابن حمزه (ع)، امامزاده شهید فراشبند و امامزاده اسماعیل فسا است که ۴۱ مبلغ مذهبی در این خیمه‌های معرفت فعالیت می‌کنند.
حجت الاسلام موسوی از برگزاری مراسم تحویل سال در ۶۲ بقعه متبرکه خبر داد و گفت: ۲۰۰ حسینه در سطح استان و ۴۰ حسینیه در شیراز آماده ارائه خدمات به‌ مسافران نوروزی در این اماكن به‌صورت شبانه‌روزی در صورت شرایط جوی است.
وی در خصوص اهداف اجرایی این طرح، افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، نشر معارف اسلامی و ترویج باور‌های دینی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و خدمت رسانی شایسته به زائران و مسافران نوروزی از هدف‌های اصلی این طرح است.
حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه این طرح بر دو پایه اقدامات فرهنگی و خدمت رسانی به زائران استوار است، افزود: برپایی خیمه‌های معرفت دینی فعال و اثرگذار با اولویت حضور مبلغین اعزامی از استان قم در بقاع متبرکه، اقامه نماز جماعت، ایجاد ۳۹ غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره چندگانه با موضوعات روزجامعه و عرضه محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح است.
وی با بیان اینكه به‌ طور متوسطه در ایام نوروز روزانه ۳۰ هزار نفر از خیمه‌های معرفت دینی بازدید می‌كردند، گفت: خدمات نوروزی در بقاع متبركه استان فارس به‌صورت شبانه‌روزی به زائران نوروزی ارائه شد.

برچسب ها: بقاع متبرکه ، بهار ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار