سردار گودرزی ادامه داد: جابجایی اسباب منازل در ایام عید صرفا با کسب اجازه از نیروی انتظامی صورت می گیرد، از میزان دارایی در منزل با کسی صحبت نکنند و عکس های سفر خود را در فضای مجازی نگذارند، اوراق شناسایی خود را در خودرو نگذارند.
کد خبر: ۷۲۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷ 17 March 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مواد محترقه کم خطر ۶۲ درصد و پرخطر ۹۹ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال در استان فارس کاهش داشته است.

وی با اشاره به کشف ۷۰۰ هزار انواع مواد محترقه، ادامه داد: در این زمینه ۷۱ نفر دستگیر شده اند.

گودرزی اضافه کرد: کاهش خسارت جانی و مالی نوید بخش افزایش همراهی اقشار جامعه و بویژه جوانان با نیروی انتظامی است.

وی هشدار داد: افرادی که بخواهند برای مردم سلب آسایش کنند، دستگیر شده و تا ۱۵ فروردین در بازداشت هستند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه شعار نوروز ۹۸، نشاط بهاری، نظم و قانون مداری است، تصریح کرد: مشارکت مردم با دستگاه های امنیتی و پلیس موجب بهاری پرنشاط توام با امنیت و آرامش و قانون مداری می شود.

سردار گودرزی با بیان اینکه هدف از برقراری نظم و امنیت در نوروز ارائه خدمات شایسته به هموطنان در راستای ارتقای امنیت در جامعه است، افزود: در راه های مواصلاتی، پارک ها، خدمات بین راهی و اماکن فرهنگی و عمومی نیروها و گشت های امنیتی نظارت دارند.

وی از دیگر اقدامات پلیس فارس در ایام نوروز را برقراری نظم و امنیت و ترافیک روان و تسهیل در انتقال مسافران و افزایش تمهیدات نوروزی دانست.

فرمانده انتظامی فارس همچنین از دادن پاداش به هر یک از نیروهای پلیس که تاثیر بسزایی در کاهش مرگ و میر داشته باشند، خبر داد.

سردار گودرزی تصریح کرد: در ایام نوروز بیش از ۱۵ هزار نفر نیروی کمکی، همیار پلیس و پلیس افتخاری به مردم ارائه خدمت می‌کنند، راه اندازی قرارگاه نوروزی و استقرار ۱۳۵ ایستگاه نوروزی، استقرار بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ گشت خودروی و موتوری پلیس، برپایی ۶۰ ایستگاه نوروزی در شیراز، حضور گشت‌های انتظامی به صورت محسوس و نامحسوس در مراکز خرید و پرتردد از اقدامات پلیس در ایام نوروز است.

وی با بیان اینکه با هماهنگی اداره حمل و نقل جا‌های حادثه خیز در جاده‌ها با مشعل مشخص شده است، تصریح کرد: در برنامه ریزی طرح جمع آوری معتادان متجاهر از ۱۴ اسفند تاکنون، یک هزار و ۳۴۰ نفر در استان فارس دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی فارس ادامه داد: در جهت کاهش تصادفات در جاده ها ایستگاه های نشاط راه اندازی شده و با هماهنگی دستگاه قضایی مزاحمان و بخصوص متخلفان خودروی و موتورسوار تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت هستند.

سردار گودرزی اضافه کرد: انجام اقدامات پایشی از طریق سامانه‌های مانیتورینگ، استفاده از پلیس افتخاری، همیاران پلیس، آمادگی فوریت‌های پلیس ۱۱۰ و ۱۹۷، اعزام گشت‌های پلیس محسوس و نامحسوس از دیگر اقدامات پلیس در ایام نوروز است.

وی گفت: تقویت نگهبان محلات به منظور افزایش ضریب امنیتی و پیشگیری از سرقت، ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری رایکان در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در زمینه‌های مختلف، تهیه ۳ هزار لوح فشرده با رویکرد آموزش همگانی و هشدار پلیس، پخش تیزر‌ها از تلویزیون، تهیه ۲۲۳ بنر آموزشی و ترافیکی، ۲۵۰ هزار بروشور و نقشه، برگزاری کمیسیون اطلاع رسانی برای آموزش همگانی، کانال سروش پلیس فارس جهت اطاع رسانی از اقدامات دیگر پلیس در ایام نوروز است.

فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: استقرار یک تیم پزشکی برای بهداشت محل اسکان مسافران، برپایی ایستگاه در دروازه قرآن برای معاینه و درمان مردم از دیگر اقدامات پلیس در ایام نوروز است.

وی به مردم هشدار داد: شهروندانی که قصد مسافرت دارند با خودرو معیوب مسافرت نکنند، منزل را در اختیار فرد مورد اطمینان قرار دهند و قبل از سفر نواقص منزل را برطرف کنند.

سردار گودرزی ادامه داد: جابجایی اسباب منازل در ایام عید صرفا با کسب اجازه از نیروی انتظامی صورت می گیرد، از میزان دارایی در منزل با کسی صحبت نکنند و عکس های سفر خود را در فضای مجازی نگذارند، اوراق شناسایی خود را در خودرو نگذارند.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه ملاقات روزانه فرمانده نیروی انتظامی و مسئولان این نهاد با مردم و رسیدگی به مشکلات آن ها از دیگر اقدامات پلیس است، افزود: خودرو‌هایی که توقیف شده تا ۲۸ اسفند ترخیص می‌شوند و و از ۲۸ اسفند تا ۱۶ فروردین سال ۹۸ نیز خودرو‌های دارای جریمه بالای یک میلیون تومانی توسط پلیس توقیف نخواهند شد.

وی تصریح کرد: کشف ۴۳ تن انواع مواد مخدر و افزایش ۶ درصدی کشفیات، کسب مقام نخست کشور در کاهش تصادفات، کاهش ۱۶۰ نفری کشته ها، افزایش ۵۱ درصدی کشفیات کالای قاچاق، کاهش ۴۴ درصدی سرقت‌های مسلحانه، کاهش ۶۰ درصدی سرقت طلافروشی،کاهش ۹ درصدی متوفیان حوادث رانندگی و رتبه بیست و پنجم کشور در کل جرائم از جمله اقدامات پلیس از ابتدای امسال تاکنون است.

سردار گودرزی افزود: ارجاع بیش از ۲۱ هزار فقره پرونده و مشاوره رایگان در این خصوص و مصالحه ۸۰ درصد این پرونده ها، ۳ میلیون و ۲۴۲ هزار تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ گرفته شده که از این تعداد ۵۲ درصد عملیاتی شده و ۴۸ درصد آن راهنمایی، بررسی یا مزاحمت بوده است، تشکیل ۳۰۰ هزار فقره پرونده سرقت، جرائم عمومی، نزاع و درگیری در کلانتری‌ها از اقدامات پلیس از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

انتهای پیام/چ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار